روحانی: فردا افتتاح‌های بزرگی در بخش صنعت نفت خواهیم داشت

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه قرار ما با همه وزیران، معاونان و مسئولان این است که تا لحظه آخر فعالیت کنیم، گفت: همین پنجشنبه یعنی فردا افتتاح‌های بسیار مهمی داریم که مربوط به وزارت نفت است و رقم بزرگی را به خود اختصاص می‌دهد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (چهارشنبه، ۲۵ فروردین‌ماه) در نشست هیئت دولت با بیان این پرسش که چرا از مذاکرات می‌ترسیم و از حرف زدن فرا می‌کنیم، گفت: ما قدرتمند هستیم و ضعیف نیستیم، با آمریکا مذاکره می‌کنیم و او را سرجایش می‌نشانیم، همان طوری که پیش‌تر هم این کار را کرده‌ایم، ما منطق قوی برای مذاکره داریم و می‌توانیم دشمن را مجاب کنیم.

وی افزود: ملت ایران در عرصه تولید، فناوری‌های پیشرفته، قدرت نرم و مذاکره هم توانمند است، زیرا دارای منطقی قوی هستیم که می‌توانیم با آن دشمن را سر جای خود بنشانیم.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: هر زمان که طرف مقابل به تعهدهای خود بازگردد همان روز به عین برجام برمی‌گردیم، به شرط آنکه در عمل ببینیم که عمل به این تعهدها واقعی است و آن را راستی‌آزمایی کنیم و این هم، زمان نمی‌برد، زیرا بعضی‌ها بلد نیستند، حرف‌هایی می‌زنند این در حالی است که ما شرایط راستی‌آزمایی را طراحی کردیم و می‌دانیم که زمان زیادی نمی‌برد. اینکه وزیر نفت اعلام کند می‌تواند نفت را بفروشد و رئیس کل بانک مرکزی بگوید قادر است جابه‌جایی پول را به‌راحتی انجام دهد، زمان زیادی نمی‌برد و وقتی واقعاً و در عمل به تعهدها عمل ‌شود بلافاصله به تعهدهای خود برمی‌گردیم.

روحانی اظهار کرد: همان‌طور که در ماه نخست عمل کردیم در ماه آخر هم عمل می‌کنیم، تحریم را در ۱۰۰ روز نخست شکستیم، بگذارید در ۱۰۰ روز آخر یکبار دیگر هم می‌شکنیم، دست ما را باز بگذارید مشکلی نداریم و این کار را انجام می‌دهیم.

وی گفت: قرار ما با همه وزیران، معاونان و مسئولان این است که تا لحظه آخر فعالیت کنیم و خواهید دید ما در همه پنجشنبه‌های پیش رو افتتاح‌های مهمی داریم. همین پنجشنبه یعنی فردا هم افتتاح‌های بسیار مهمی داریم که مربوط به وزارت نفت است و رقم بزرگی از افتتاح‌ها را شاهد خواهید بود.

کد خبر 315352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =