۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰
  • کد خبر: 315533
عملکرد ملی حفاری در بخش مدیریت سیالات تشریح شد

پایش فعالیت‌های بخش سیالات در دستگاه‌های حفاری، تهیه برنامه‌های سیال حفاری و مدیریت پسماند برای پروژه‌های کلید در دست و ساخت انواع سیال حفاری به مقدار یک میلیون و ۱۸۱ هزار بشکه، بخشی از اقدام‌های مدیریت سیالات شرکت ملی حفاری ایران به‌منظور پشتیبانی از عملیات حفر چاه‌های نفت و گاز در سال ۹۹ بوده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیاوش سالاری، مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران با بیان این مطلب، در توضیح بیشتر عملکرد سال ۹۹ این مدیریت گفت: ارسال ۲۵۹ هزار و ۳۶۹ تن انواع مواد شیمیایی برای تهیه سیال حفاری و ارسال ۳ هزار و ۹۵۰ تن مواد شیمیایی برای مدیریت پسماند حفاری، همکاری با اداره مهندسی سیالات در اداره کل حفاری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه پاکسازی حوضچه‌های پساب و پاکسازی ۳۰ حوضچه مواد نفتی، بازیافت بیش از ۴۸۲ هزار بشکه پساب حفاری برای استفاده دوباره در دستگاه‌های حفاری و تثبیت ۲۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب انواع کنده‌های حفاری از فعالیت‌های محقق‌شده در سال ۹۹ به‌شمار می‌آید.

وی گفت: فعال‌سازی ۶ مجموعه تجهیزات مدیریت پسماند در دستگاه‌های پروژه‌ای، ارسال بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ قلم کالای مورد نیاز دستگاه‌های حفاری و بازسازی ۷۸ دستگاه تجهیزات کنترل جامدات و مدیریت پسماند از دیگر موارد انجام‌شده در این مدت بوده است.

مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: از دیگر موارد قابل توجه در سال  ۹۹، تعامل و همکاری مؤثر با شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی برای تأمین مواد شیمیایی کاربردی در این بخش بود که با حذف واسطه‌ها، نسبت به خرید به‌طور مستقیم از تولیدکنندگان مبادرت شد.

برنامه‌های سال جاری

سالاری گفت: روزآمدی تجهیزات و ارتقای کیفیت خدمات با هدف رضایتمندی متقاضیان را مهم‌ترین سرفصل برنامه‌های این مدیریت در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد. در واکاوی اهداف امسال و عملکرد پارسال مدیریت سیالات این شرکت، گفت: بازسازی و نوسازی تجهیزات کنترل جامدات و فعال‌سازی ۶ مجموعه دیگر مدیریت پسماند از جمله محورهای برنامه‌ امسال به‌شمار می‌آید.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای ساخت و راه‌اندازی سیستم MUD PLANT، یکسان‌سازی الک‌های لرزان در سیستم تجهیزات کنترل جامدات، طراحی و اجرای برنامه جامع نرم‌افزاری درباره همه فعالیت‌های این مدیریت از دیگر موارد در دست پیگیری است که امسال به نتیجه می‌رسد.

مدیر سیالات شرکت ملی حفاری ایران گفت: پایش مستمر، رعایت دستورعمل‌های ایمنی از سوی کارکنان برای حذف یا به حداقل رساندن ضریب حوادث، بالا بردن سطح آموزش کاکنان و به‌روزرسانی بازیافت‌های مالی از دیگر محورهای تدوین‌شده امسال خواهد بود.

کد خبر 315533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =