۲ هزار و ۷۰۵ دستگاه خودرو عمومی در گلستان رایگان گازسوز شد

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان از گازسوز شدن رایگان ۲ هزار و ۷۰۵ دستگاه خودرو عمومی در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان، عیسی افتخاری با اشاره به مزایای اجرای طرح تبدیل رایگان خودروهای عمومی (تاکسی و وانت) به دوگانه‌سوز گفت: حدود ۷۰۰ دستگاه خودرو در استان گلستان پس از طی کردن مراحل ثبت‌نام در نوبت تبدیل رایگان هستند.

وی افزود: هزینه یارانه‌ای پرداختی برای اجرای این طرح ملی در استان گلستان حدود ۲۳ میلیارد تومان برآورد شده است که افزون بر کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، سبب صرفه‌جویی در مصرف بنزین  و رشد توسعه اقتصادی کشور می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان با اشاره به اختصاص ۳۳ درصد از مصرف سوخت خودروهای سبک به گاز طبیعی فشرده در استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان به لحاظ مصرف سی‌ان‌جی به‌عنوان سوخت خودروهای سبک، جزو استان‌های پیشرو در کشور بوده و میانگین مصرف این فرآورده در استان از میانگین مصرف کشوری بالاتر است.

افتخاری افزود: اجرای طرح تبدیل خودروهای مسافربری اینترنتی به دوگانه‌سوز از ابتدای اسفندماه ۹۹ آغاز شده و مالکان این خودروها که پیامک واجد شرایط بودن برای آنها ارسال شده است، می‌توانند با مراجعه به سامانه  GCR.NIOPDC.IR اقدام به ثبت‌نام کرده و از مزایای این طرح بهره‌مند شوند.

در استان گلستان ۶ کارگاه مجاز تبدیل خودرو به دوگانه‌سوز وجود دارد که روزانه به‌صورت میانگین ظرفیت تبدیل ۳۰ خودرو تک سوز (بنزینی) به دوگانه‌سوز را دارند.

کد خبر 315555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =