۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
  • کد خبر: 315614
اوپک پلاس سیاست کنونی را حفظ می‌کند

روسیه برآورد کرد که سیاست‌های نفتی کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس در نشست این هفته حفظ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ از مسکو، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) اعلام کرد که نشست هفته آینده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) به جای بازبینی اهداف تولید این ائتلاف، به احتمال زیاد به ارزیابی شرایط کنونی بازار نفت خواهد پرداخت زیرا بازار متعادل به نظر می‌رسد.

وی به خبرنگاران گفت: اگر اتفاق دور از انتظاری روی ندهد، پیش از این برنامه‌های سه ماه آینده را تنظیم کرده‌ایم، کار ما بررسی این برنامه‌ها و تأیید یا تنظیم آنها خواهد بود، با این حال در این نشست به احتمال زیاد، به ارزیابی شرایط کنونی خواهیم پرداخت.

معاون نخست‌وزیر روسیه افزود: هنوز هیچ پیشنهاد رسمی برای برگزار نشدن نشست هفته آینده وزیران این ائتلاف و اکتفا کردن به برگزاری نشست کمیته وزارتی نظارت بر توافق اوپک پلاس دریافت نکرده است.

وی تصریح کرد: در هر صورت برگزاری نشست کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک (JMMC) حتمی است. اکتفا کردن به نشست کمیته نظارتی مشترک اوپک پلاس بیانگر این خواهد بود که این ائتلاف نیازی به بازبینی برنامه تولید کنونی نمی‌بیند.

اوپک و متحدانش در نشست اخیر خود در یکم آوریل با توجه به بهبود تقاضا، توافق کردند که تولید نفت این ائتلاف در ماه‌های مه تا ژوئیه به‌طور تدریجی به مقدار ۲ میلیون بشکه در روز افزایش یابد. این افزایش تولید شامل بازگشت تدریجی کاهش تولید داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای نفت عربستان هم می‌شود.

کد خبر 315614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =