تسهیلات برای گازرسانی به مردم سیستان و بلوچستان افزایش می‌یابد

هیئت دولت با افزایش مبلغ تسهیلات اعطایی برای لوله‌کشی گاز داخلی منازل در استان سیستان و بلوچستان موافقت کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، هیئت وزیران در نشست عصر یکشنبه (پنجم اردیبهشت‌ماه) که به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، به‌منظور اثربخشی مناسب طرح ضربتی گازرسانی در استان سیستان و بلوچستان که از سال ۱۳۹۷ آغاز و منتج به گسترش و توسعه زیرساخت‌های گاز در شهرهای هدف طرح یادشده شده است، مبلغ تسهیلات اعطایی قرض‌الحسنه برای افزایش اشتراک‌پذیری گاز و انجام لوله‌کشی داخل منازل در شهرهای دارای شبکه گاز استان سیستان و بلوچستان را از ۵۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال به ازای هر خانوار (با معرفی خانوارها از سوی شرکت گاز استان) و تعداد تسهیلات تا سقف ۱۰۰ هزار فقره افزایش داد.

در این نشست همچنین هیئت دولت در اجرای تکلیف مقرر در بند (هـ) تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی مربوط به سقف و نحوه برگزاری مناقصه برای بیمه خسارات مالی و جانی مشترکان شهری، روستایی و سکونتگاهی عشایری گاز و برق را به تصویب رساند.

به موجب این آیین‌نامه، سقف مبلغ مناقصه، معادل سقف اعتبارهای مندرج در ردیف‌های مربوط در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و در حد وصولی ردیف‌های درآمدی مندرج در قانون یادشده و براساس قیمت‌های مقرر در مفاد بند (هـ) تبصره (۶) قانون یادشده و شامل واحدهای مسکونی و تجاری در پایان سال ۱۳۹۹ با پوشش همه مشترکان جدید در قالب ۲۵ درصد افزایش یا کاهش حجم قرارداد امضا شده است.

نحوه برگزاری مناقصه نیز از طریق سازوکار قانون برگزاری مناقصات به‌صورت عمومی یا محدود بر اساس بالاترین تعهدهای پیشنهادی بیمه‌گران است.

همچنین بر اساس این مصوبه، تعهدهای شرکت‌های بیمه‌گر حداقل معادل تعهدهای مناقصه سال قبل و متناسب با حق بیمه مصوب امسال است.

شرکت‌های بیمه‌گر با هماهنگی‌ وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلف‌ هستند با صدور بیمه‌نامه، مشترکان را از حقوق خود مطلع و متناسب با مبالغ دریافتی شرکت بیمه مربوط، خسارات واردشده را جبران کنند.

شرکت‌های بیمه‌گر منطقه، حوادث ناشی از موضوع این بند را در کمتر از دو ماه بررسی و حداکثر تا سه ماه پرداخت می‌کنند، خواه حوادث در بیرون یا داخل منزل اتفاق افتاده باشد.

شرکت‌های بیمه‌گر موظف‌اند شرایط و ضوابط بیمه مشترکان برق و گاز را از طریق پورتال خود اعلام کنند و شرکت‌های برق و گاز پس از عقد قرارداد با شرکت‌های بیمه‌گر، برای یکبار نسبت به اطلاع‌رسانی به مشترکان از طریق پیامک اقدام کنند.

کد خبر 315657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =