۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
  • کد خبر: 315679
افزایش بی‌سابقه تولید گاز آمریکا در ۲۰۲۲

تولید گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۲۲ به‌طور بی‌سابقه‌ای افزایش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، تحلیل‌ مؤسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی نشان داد تولید گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۲۲ افزایش یافته و به رقم بی‌سابقه ۹۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز می‌رسد. بر اساس این برآورد این روند افزایشی همچنان ادامه می‌یابد و در سال ۲۰۲۴ از ۱۰۰ میلیارد فوت‌مکعب در روز هم فراتر می‌رود.

روند افزایشی تولید گاز آمریکا سبب می‌شود حوزه‌های عمده گازی این کشور توجه سرمایه‌گذاران و بازارها را به سوی خود جلب کنند. به این ترتیب، شدت تولید دی‌اکسید کربن سبب بررسی دقیق کارآمدی سرمایه و تنگناهای بالقوه ناشی از آن می‌شود.

عرضه گاز آمریکا در سال ۲۰۱۹ به رقم بی‌سابقه ۹۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز رسید، این در حالی است که همه‌گیری ویروس کرونا سبب شد این رقم در سال ۲۰۲۰ کاهش یابد و به ۹۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون فوت‌مکعب برسد.

ریستاد انرژی انتظار دارد تولید گاز آمریکا در سال ۲۰۲۱ بیش از این کاهش یابد و به ۸۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فوت‌مکعب در روز برسد، اما این روند با کاهش آثار ویروس کرونا و افزایش فعالیت در حوزه‌های بزرگ گازی ایالات متحده، به‌سرعت تغییر خواهد کرد.

تحلیلگران ریستاد انرژی معتقدند حوزه آپالاچیان از نظر مقدار تولید دی‌اکسیدکربن در سال ۲۰۲۰ بهترین عملکرد را در ایالات متحده داشته است و با سرمایه‌گذاری دوباره مقدار تولید دی‌اکسید کربن این حوزه بیش از این نیز کاهش می‌یابد.

بر اساس این برآورد، بیشترین افزایش تولید گاز طبیعی آمریکا در میدان گازی هاینسویل خواهد بود.

کد خبر 315679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =