تصمیم‌های مهم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای تقویت بازار سرمایه

ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تصمیم‌های مهمی به‌منظور حمایت از بازار سرمایه و توسعه زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بورس و پشتیبانی از تأمین مالی طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری در بنگاه‌های اقتصادی کشور گرفت.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز (سه‌شنبه، هفتم ادیبهشت‌ماه) به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، تصمیم‌های مهمی به‌منظور حمایت از بازار سرمایه گرفته شد که موارد مربوطه برای تصویب به شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ارائه می‌شود.

براساس تصمیم اتخاذشده در این نشست، به خریداران صندوق قابل معامله پالایش یکم که واحدهای این صندوق را از دولت خریداری کرده و بعداً به‌دلیل نوسان‌ها متحمل زیان شده‌اند، از واحدهای سرمایه‌گذاری همین صندوق یا دیگر موارد، سهام تشویقی داده خواهد شد.

براساس مصوبات امروز و همسو با مصوبه تخصیص یک درصد منابع خلاق توسعه ملی به صندوق تثبیت بازار، مقرر شد منابع ریالی معادل ۲۰۰ میلیون دلار از مصوبه یادشده توسط بانک مرکزی کارسازی و در وجه صندوق تثبیت پرداخت شود.

در نشست امروز نیز ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، مصوب شد ممنوعیت اعطای تسهیلات بانکی به شرکت‌های سرمایه‌گذاری، هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری و کارگزاری برای حمایت از بازار و توسعه سرمایه‌گذاری آنها در سهام لغو شود.

براساس تصمیم این ستاد، به‌منظور تشویق سرمایه‌گذاری، به سرمایه‌گذاران خارجی که طبق ضوابط، ۲۵۰ هزار دلار در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنند، اقامت پنج ساله جمهوری اسلامی ایران اعطا می‌شود.

کد خبر 315718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =