تجلیل از نیروهای کارگری پالایشگاه گاز ایلام

شرکت پالایش گاز ایلام به مناسبت هفته کار و کارگر از  نیروهای کارگری این واحد تولیدی تجلیل و قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز ایلام، روح‌الله نوریان، مدیرعامل این شرکت در بازدید شکرالله شیرخانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از پالایشگاه گاز ایلام، گفت: بیش از ۵۳۳ نفر نیروی کارگری در حوزه پیمانکاری و ۱۵۸ نفر قرارداد موقت در این پالایشگاه فعال هستند که با نگاه‌های حمایتی برای رفع مشکلات آنان اقدام‌های شایسته‌ای شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح طبقه‌بندی مشاغل کارکنان پیمانکاری شاغل در شرکت‌های پیمانکاری شامل پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای طرف قرارداد با شرکت پالایش گاز ایلام از پارسال اجرایی شده است، اظهار کرد: این طرح با هدف برقراری عدالت، نظام‌مند و یکنواخت کردن پرداخت‌ها متناسب با ارزش مشاغل برای تمامی کارکنان مشمول در صنعت نفت از سوی وزارت نفت ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با تبریک هفته کار و کارگر به همه کارگران استان به‌ویژه کارگران پالایشگاه گاز ایلام، افزود: در شرکت پالایش گاز ایلام هم با توجه به وظایفی که کارکنان در ابتدای امسال عهده‌دار بوده‌اند و انطباق این وظایف با عناوین شغلی طرح و با رعایت شرایط احراز پیش‌بینی‌شده در شناسنامه‌های شغلی، اجرایی شده است.

نوریان گفت: این طرح برای همه کارکنان شاغل در پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای پالایشگاه از ابتدای سال ۹۹ اجرایی شده است و ضوابط جدید پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان پیمانکاری پیمان‌های مستمر غیرپروژه‌ای در صنعت نفت در پالایشگاه گاز ایلام اجرا و بیش از ۴۵۰ تن مشمول اجرای این طرح شدند.

وی تصریح کرد: بر اساس طرح وزارت نفت برای بهبود معیشت کارکنان پیمانکاری افزون بر اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، طرح بیمه تکمیلی از ابتدای سال ۹۹ اجرا شده که در آن سهم کارکنان از حق بیمه قابل پرداخت ۲۰ درصد و سهم شرکت ۸۰ درصد است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام اظهار امیدواری کرد که اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و بیمه تکمیلی، سبب افزایش انگیزه کارکنان و کمک به رونق و شکوفایی صنعت نفت و گاز کشور و دستیابی به اهداف عالی شرکت شود.

در همین حال،  شکرالله شیرخانی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: شعار امسال اهمیت تولید، اقتصاد و جایگاه ارزشمند کار و کارگری را آشکار کرده است.

وی افزود: رشد و توسعه اقتصاد کشور در گرو حمایت از کارگران به‌عنوان فعالان عرصه تولید است و نقش قشر کارگر در رونق واحدهای تولیدی، شکوفایی اقتصادی و پویایی بهره‌وری تأثیرگذار است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام اظهار کرد: کارگران برای تحقق منویات مقام معظم رهبری کمر همت بسته‌اند و حتی اکنون که شیوع کرونا فعالیت‌های اقتصادی را تحت تأثیر قرار داده، کارگران اجازه نداده‌اند چرخ تولید متوقف و کشور دچار کمبود شود، این موضوع نیز اهمیت تلاش‌های این قشر بزرگ و ایثارگری آنان را بیش از پیش به نمایش گذاشته است.

شیرخانی تصریح کرد: نقش و جایگاه کارگران در توسعه پایدار، نقشی سازنده و انکارناپذیر است و حمایت از کارگران زحمتکش، از مصادیق پشتیبانی از مقوله تولید و اقتصاد کشور خواهد بود.

وی اظهار کرد: مدیرعامل پالایشگاه گاز ایلام از مدیران موفق در عرصه تولید بوده و به جامعه کارگری توجه ویژه‌ای داشته که ستودنی است.

کد خبر 315777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =