توسعه میدان‌های باباگیر و بانکول در دستور کار امسال نفت مرکزی

طرح توسعه میدان‌های باباگیر (باباقیر) و بانکول در غرب کشور در برنامه توسعه امسال شرکت نفت مناطق مرکزی ایران قرار گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، غلامرضا نصیرایی، مدیر فنی این شرکت گفت: با اتمام عملیات لرزه‌نگاری دوبعدی میادین باباگیر و بانکول و نتایج حاصل از تفسیر داده‌های آن، طرح توسعه این میادین در سال جاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه عملیات لرزه‌نگاری دوبعدی این میادین در گستره‌ای به طول حدود ۵۰۰ کیلومتر در مناطقی از استان‌های ایلام و کرمانشاه انجام شده و تفسیر داده‌های به‌دست آمده به بسترسازی برای توسعه این میادین کمک می‌کند، اظهار داشت: عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی در میادین تنگ‌بیجار و دلاوران به وسعت یک هزار و ۵۶۰ کیلومتر مربع در قالب یک پروژه مشترک با میادین باباگیر و بانکول در دست اجرا قرار دارد که در فاز نخست این عملیات، بخش سه‌بعدی میدان دلاوران به اتمام رسیده و مراحل پردازش و تفسیر داده‌های آن در حال انجام است.

مدیر فنی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۳ درصدی پروژه، افزود: با اجرایی شدن پیش‌نیازهای عملیات برداشت داده‌های لرزه‌ای در میدان تنگ‌بیجار، فاز دوم عملیات لرزه‌نگاری سه‌بعدی نیز از ابتدای سال جاری شروع و پیش بینی می‌شود در سال ۱۴۰۱ به پایان برسد.

نصیرایی گفت: این پروژه لرزه‌نگاری از بزرگترین و پیچیده‌ترین پروژه‌های عملیات برداشت داده‌های لرزه‌ای صنعت نفت به شمار می‌رود که با اعتباری حدود ۴۰ میلیون یورو و ۱۰۵۹ میلیارد ریال در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 316113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =