۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۸
  • کد خبر: 316205
صیانت از سرمایه‌ها؛ اولویت ملی حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران توجه به سرمایه‌های انسانی و فیزیکی و صیانت از این سرمایه‌ها را اولویت‌ نخست این شرکت دانست.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، حمیدرضا گلپایگانی در بازدید از دکل ۲۵ فتح این شرکت که نخستین دیدار وی از مناطق عملیاتی پس از تصدی مدیریت ملی حفاری است، از عملکرد کارکنان شرکت ملی حفاری ایران در پیشبرد اهداف و برنامه‌های صنعت نفت قدردانی و بر حفظ جایگاه و سهم سازمان در بازار کار حفاری تأکید کرد.

وی گفت: نخستین اولویت شرکت در سال ۱۴۰۰ توجه به نیروی انسانی، ایجاد رضایتمندی و انگیزش کارکنان، ارتقای دانش فنی از طریق آموزش و اصلاح ساختار منابع انسانی همسو با افزایش بازدهی کار و بهره‌وری است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: اولویت بعدی اهتمام ویژه به دارایی‌های فیزیکی از جمله ناوگان عملیاتی و خدمات جانبی صنعت حفاری است که در این زمینه می‌توان به نگهداری و تعمیرات، لجستیک، تأمین به‌موقع قطعات و تجهیزات، کیفیت‌گرایی و پیشگیری از توقف‌های عملیاتی اشاره کرد.

 گلپایگانی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری نیروهای سازمانی بر اساس محل سکونت در مناطق عملیاتی افزود: همسو با اولویت‌های پیش‌گفته، انجام  کار در شرایط ایمن، کاربست شاخص‌ها و ضوابط ایمنی، استفاده از همکاران کارآمد، ماهر و متخصص در چارچوب اصل شایسته‌سالاری در انجام وظایف سازمانی اعم از صف و ستاد باید مورد توجه ویژه باشد.

وی با اشاره به برنامه‌های صنعت نفت در توسعه میدان‌ها و اجرای پروژه‌های میدان‌محور در قالب EPD/EPC گفت: برنامه‌های این شرکت مشارکت فعال در فرآیند کار پروژه‌ای، انجام کار براساس جداول زمان‌بندی شرکت‌های کارفرما، آماده‌سازی دکل‌ها و تعامل مستمر با متقاضیان خدمات حفاری و انجام کار جهادی در شرایط تحریم‌های ظالمانه است.

مدیرعامل سرکت ملی حفاری ایران بر تقویت آموزش فنی و تخصصی مورد نیاز شرکت در سمت‌های کلیدی سازمان تأکید و اظهار کرد: مدیریت منابع انسانی در گام نخست براساس شاخص‌های تبیین‌شده باید کارکنان زبده، نخبه، خلاق و علاقه‌مند با توانمندهای شناخت موضوعات فنی و تخصصی را از میان مجموعه‌های عملیاتی شناسایی کند تا پس از گذراندن دوره‌های آموزشی کاردانی و کارشناسی، آینده سمت‌های سرپرستی در بخش‌های عملیات، خدمات فنی و مهندسی، خدمات ویژه و سیالات از نظر نیروهای کلیدی مورد نیاز تضمین شود.

در حاشیه این بازدید که تعدادی از مدیران عملیاتی حضور داشتند، جلال امیرجانی، رئیس دستگاه حفاری ۲۵ فتح گفت: این دستگاه حفاری سنگین با توان ۲۰۰۰ اسب بخار از اواخر سال ۱۳۸۸ به ناوگان ملی حفاری پیوست و اکنون تحت سرپرستی مدیریت عملیات حفاری خشکی – ۱ شرکت قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه، حفاری افزون بر ۲۰ حلقه چاه در گستره مناطق نفت‌خیز کشور را در کارنامه خود دارد، افزود: دکل ۲۵ فتح با برخورداری از کارکنان مجرب با سوابق عملیاتی ۱۵ تا ۳۲ سال کار عملیاتی هم‌اکنون برای تکمیل یک حلقه چاه در میدان نفتی اهواز به‌کارگیری شده است.

کد خبر 316205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =