پژوهشگاه نفت قرارداد مشارکت پژوهشی امضا کرد

پژوهشگاه صنعت نفت با شرکتی دانش‌بنیان درباره پروژه سیستم نوین هوازدا با استفاده از نسل نو ماژول‌های غشایی پوشش‌دهی‌شده، قرارداد مشارکت پژوهشی امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، فراهم‌آوری فرصت و امکان استفاده این شرکت از فضای کار اشتراکی مرکز نوآوری، بهره‌مندی از فضای کارگاهی و آزمایشگاهی پژوهشگاه و سرانجام بومی‌سازی فناوری‌های مورد نیاز صنعت نفت از مسائل این قرارداد پژوهشی است.

جعفر توفیقی، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در حاشیه امضای این قرارداد گفت: پس از آنکه مرکز نوآوری پژوهشگاه فعالیت خود را آغاز کرد، فراخوانی با هدف جذب استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌ها برای فعال‌کردن این مرکز داده شد، بر همین اساس این شرکت‌ها با توجه به ظرفیت پژوهشی این مجموعه به پردیس‌های سه‌گانه مراجعه کردند و بر حسب مسائل مورد علاقه این شرکت‌ها و ظرفیت موجود، موضوع مورد پژوهش انتخاب و فعالیت این مجموعه‌ها نیز در پی آن آغاز شد.

وی به قراردادی که در همین زمینه امضا شد نیز اشاره کرد و گفت: ویژگی قرارداد آن است که این شرکت دانش‌بنیان (ستارگان نوآور سپهر پارس) از منظر فناوری و دانش بسیار پیشرفته است و به عبارتی مراحل تحقیق و توسعه را پشت سر گذاشته و تنها موضوع تجاری‌سازی آن در دستور کار قرار دارد.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه پروژه در حال اجرای این شرکت به زمینه غشا و گاززدایی از آب مربوط می‌شود، گفت: نتیجه این پروژه کاربردهای بسیاری را در صنایع بالادست، پایین‌دست و محیط زیست دارد و دانش فنی جدیدی را ارائه می‌کند.

توفیقی افزود: خوشبختانه زمینه‌ای در پژوهشگاه آماده شده است که محققان این مجموعه در پژوهشگاه مستقر شوند و از امکانات پژوهشگاه استفاده کنند تا سرانجام بتوانیم دانش فنی تولیدشده را تجاری و به بازار عرضه کنیم و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر در پژوهشگاه ادامه خواهد داشت تا تحولاتی را در فعالیت‌های پژوهشگاه ایجاد کند.

استقبال پژوهشگاه نفت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا

فلور شایق، رئیس مرکز و نوآوری پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این باره گفت: این شرکت جزو نخستین شرکت‌های دانش‌بنیان نوپاست که در پژوهشگاه صنعت نفت مستقر خواهد شد و این موضوع می‌تواند سبب حضور شرکت‌های دانش‌بنیان نوپای دیگر در این مجموعه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به سوابق ارزشمند محققان و امکانات و تجهیزات بسیار پیشرفته موجود در پژوهشگاه می‌توان از این شرکت‌ها به نحو مناسبی حمایت کرد تا وارد صنایع مختلف کشور شوند و امیدواریم بتوانیم از ظرفیت‌های مازاد پژوهشگاه برای حمایت از کسب‌وکارهای نوپا استفاده کنیم.

کد خبر 316380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =