نقش پیشتاز پتروشیمی‌ها در تأمین درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی

رئیس‌جمهوری با تأکید بر نقش پیشتاز شرکت‌های پتروشیمی در مولدسازی منابع ارزشمند نفت و گاز کشور و تأمین درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی، حمایت از کشاورزان در تأمین نهاده‌های مورد نیاز به‌ویژه موضوع تعیین قیمت خوراک گاز طبیعی تولیدکنندگان اوره را ضروری دانست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در نشست ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که امروز (سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه) به ریاست دکتر حسن روحانی برگزار شد، اقدام‌ها و برنامه‌های انجام‌شده و پیشنهادی همسو با تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بحث و بررسی شد.

روحانی در این نشست با بیان اینکه قدرتمند شدن اقتصاد کشور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است در گرو افزایش تولیدات داخلی باکیفیت است، افزود: افزایش رشد تولید در سال‌های ۹۳ تا ۹۶ شاهد قطعی بر امکان رشد پایدار تولید با اتخاذ سیاست‌های مناسب اقتصادی و بهبود روابط بین‌المللی است.

وی با اشاره به اینکه دولت تا آخرین روز فعالیت خود همه توان و امکاناتش را به حمایت از تولید، تولیدکننده و کارآفرینان کشور معطوف کرده است، تصریح کرد: دولت برای رفع موانع و حمایت از فعالان اقتصادی و کارآفرینان همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

در این نشست همچنین گزارشی از عملکرد شرکت‌های پتروشیمی و رشد تولید و صادرات در این شرکت‌ها ارائه و موضوع تعیین قیمت خوراک گاز طبیعی تولیدکنندگان اوره، مطرح و تصمیم‌های لازم در این زمینه اتخاذ شد.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر نقش پیشتاز شرکت‌های پتروشیمی در مولدسازی منابع ارزشمند نفت و گاز کشور و تأمین درآمدهای ارزی حاصل از صادرات غیرنفتی، حمایت از کشاورزان در تأمین نهاده‌های مورد نیاز به‌ویژه کود اوره را ضروری دانست.

کد خبر 316388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =