۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱
  • کد خبر: 316452
ساخت شیر چهارراهه ۱۰ اینچ با حمایت پایانه‌های نفتی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران از طراحی و ساخت شیر چهارراهه ۱۰ اینچ کلاس ۳۰۰ از سوی متخصصان داخلی کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز در این باره گفت: شیر چهارراهه ۱۰ اینچ از تجهیزات استراتژیکی است که در سیستم میترینگ و پرووینگ پایانه میعانات گازی پارس‌جنوبی کاربرد دارد و با توجه به تشدید تحریم‌ها و عدم امکان تأمین این تجهیز از سوی شرکت‌های آمریکایی و اروپایی، تصمیم بر این شد این تجهیز کاربردی از طریق شرکت‌های داخلی تأمین شود.

وی با بیان اینکه با حمایت و همکاری شرکت پایانه‌های نفتی ایران قرارداد طراحی و ساخت این تجهیز با یک شرکت تولیدکننده دانش‌بنیان ایرانی بسته شد، ادامه داد: ساخت داخل این تجهیز علاوه بر خروج ارز، صرفه‌جویی مالی قابل ملاحظه‌ای برای شرکت داشته است و می‌تواند صنعت نفت را از واردات این محصول در آینده بی‌نیاز کند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران با اشاره به تلاش‌های متخصصان مدیریت عملیات و کارشناسان مدیریت تدارکات و امور کالای این شرکت، گفت: تمامی مراحل طراحی، شبیه‌سازی‌های کامپیوتری، ساخت و تست این تجهیز، یک سال به طول انجامید.

اسدروز اظهار کرد: تست کارخانه‌ای این تجهیز با حضور نمایندگان اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی وزارت نفت انجام و در ماه آینده پس از حمل روی لوپ پروور میترینگ پایانه میعانات گازی پارس‌جنوبی برای صحت‌سنجی میترهای صادراتی این پایانه نصب می‌شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 316452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =