داخلی‌سازی سالانه ۱۹ میلیون دلار از محصولات صنعت گاز

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران اعلام کرد که محصولات صنعت گاز سالانه ۱۹ میلیون دلار داخلی‌سازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار شانا، مسعود زردویان امروز (شنبه، یکم خردادماه) در رویداد به‌هم‌رسانی عرضه و تقاضای فناوری در صنعت گاز گفت: شرکت ملی گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده انرژی کشور به لحاظ کمّی و کیفی جایگاه ویژه‌ای دارد، به همین دلیل ما اقدام‌هایی برای پایداری و اطمینان از تأمین به‌موقع و مناسب گاز طبیعی تدوین کردیم.

وی از چهار محور عمده تأمین ایمن، پایدار، بهره‌ور و پاک گاز همسو با این هدف نام برد و افزود: این موارد نقاط اصلی برای تدوین سیاست‌های اجرایی هستند که تحقق آنها در حال پایش است.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: در برنامه‌های آینده نیز به‌دنبال ارتقای وضع کیفی محصولات و تأمین نیازمندی‌های قانونی هستیم؛ موضوع بسیار تسهیل‌گر بحث قانون‌گذاری و حمایت از ظرفیت‌های قانونی موجود است که امیدوریم پارک علم و فناوری در این حوزه به ما کمک کند.

زردویان تأکید کرد: ما باید از ساخت یک کالا به‌عنوان محصول نهایی فراتر برویم و ارائه خدمات فنی پس از آن را هم داشته باشیم که می‌تواند در قالب شرکت‌های ثالث در این حوزه فعال شود، در این صورت شاخص‌های مناسبی برای تنظیم و وضع تولید خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه محصولات صنعت گاز حدود ۱۹ میلیون دلار در سال داخلی‌سازی می‌شوند، گفت: اکنون بیش از ۹۰ درصد جاذب‌ها به‌عنوان محصول نهایی، بیش از ۹۵ درصد کاتالیست و بیش از ۹۰ درصد حلال‌ها و مواد شیمیایی داخلی‌سازی شده‌اند.

مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی گاز ایران یادآور شد: اکنون به‌دنبال ارتقای کیفیت محصولات، سهولت دسترسی به آنها و رقابتی شدن قیمت‌ها هستیم.

کد خبر 316554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =