کاهش تبعات زیست‌محیطی در تزریق سیال به مخازن نفتی

معاون سکوی نفتی بلال با اشاره به آغاز عملیات تزریق نانوسیال در مخزن سورمه بلال، گفت: تبعات زیست‌محیطی ناشی از تزریق نانوسیال در مقایسه با تزریق آب (بدون نانوافزایه‌ها) به حداقل ممکن می‌رسد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدرضا ربیعه امروز (شنبه، یکم خردادماه) در نشست اعلام آغاز تزریق نانوسیال به مخزن سورمه بلال که به میزبانی شرکت نفت فلات قاره ایران و با برقراری ارتباط تصویری با سکوی نفتی بلال برگزار شد، با بیان این ‌مطلب افزود: میدان نفتی بلال در قالب قرارداد توسعه بیع متقابل از سوی توتال فرانسه توسعه یافت و با ظرفیت تولید روزانه ۴۰ هزار بشکه نفت در سال ۸۱ عملیاتی شد.

وی گفت: با هدف مقابله با افت فشار مخزن، چهار حلقه چاه تزریقی در این سکو طراحی شده بود و اکنون افزودن نانوسیالات به آب تزریقی مخزن جریان دارد که در گام نخست، تزریق ۱۸ هزار بشکه نانوسیال به چاه ۱۰ بلال کلید خورده است‌.

معاون سکوی نفتی بلال با بیان‌اینکه نمی‌توان انتظار داشت نتایج طرح پایلوت تزریق نانوسیال به‌سرعت مشخص شود، تصریح کرد: در صورت موفقیت نتایج تزریق نانوسیال به چاه‌های تزریقی، تزریق به چاه تولیدی شماره یک بلال آغاز می‌شود.

ربیعه کاعش تبعات زیست‌محیطی به حداقل ممکن را از محاسن تزریق نانوسیال برشمرد.

کد خبر 316557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =