کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، پنجم خردادماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی گزارش کمیسیون انرژی درباره طرح الحاق (۹) تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، با کلیات این طرح موافقت کردند.

مالک شریعتی‌نیاسر، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ارائه گزارش این طرح با بیان اینکه قوانین پتروپالایشگاه‌ها در جهت کاهش تأثیر تحریم‌هاست، گفت: تنفس خوراک بسیار اهمیت دارد و از آنجایی که پالایشگاه‌ها خوراک دریافت کرده، اما به دلیل تحریم نمی‌توانند کامل آن را صادر کنند، به مشکل برخورد می‌کنند که لازم است مشابه وضع صادرات با آنها رفتار شود.

وی افزود: قصد داریم از محل سهم صندوق توسعه ملی به این موضوع تسهیلات داده شده و برای بازپرداخت آن مهلت داده شود که همین موضوع سبب افزایش میزان بازگشت سرمایه می‌شود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز پس از بررسی و تصویب قانون الحاق (۹) تبصره به قانون حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت‌خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی، گفت: از کارهای خوبی که با همکاری دولت و کمیسیون انرژی بررسی شد، اصلاح این قانون بود که هم در زمینه اشتغال در صنایع پایین‌دستی و عمق بخشی به بورس مؤثر است.

وی تصریح کرد: البته در بورس در میان‌مدت تأثیرگذار است و از همه مهم‌تر یکی از مصداق‌های خنثی‌سازی تحریم در حوزه نفت است. این قانون  ۱۲ ماده دارد که امروز در مجلس اصلاح و تصویب شد و امیدواریم وزارت نفت نیز در اجرای این قانون تلاش بیشتری داشته باشد و آن را پیش ببرد.

کد خبر 316725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =