قابلیت اطمینان شبکه برق پالایشگاه ایلام افزایش یافت

رئیس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق این مجموعه با تعمیر کلیدهای قدرت پست ۶۳ کیلوولت خبر داد.

به گزارش شانا،  فردین نیازوند در این باره اظهار کرد: در سال ۹۹ اقدام‌های ارزنده‌ای از سوی کارشناسان واحد تعمیرات برق در زمینه تعمیر کلیدهای قدرت و سرویس دوره‌ای این تجهیزات انجام شد که افزایش قابلیت اطمینان در شبکه برق پالایشگاه را به‌دنبال داشت.

وی افزود: به‌دلیل قدیمی بودن کلیدهای پست اختصاصی پالایشگاه، خدمات تخصصی این‌گونه تجهیزات از سوی وندور قابل انجام نبوده، اما پنج دستگاه کلید گازی ۲۰ کیلوولت معیوب در سویچگیر SWG-700 با اصلاح مدارات فرمان و قدرت، ساخت قطعات مکانیکی مورد نیاز در کارگاه برق پالایشگاه و اصلاح مکانیسم، تعویض اِلمان‌های الکتریکی معیوب، رگلاژ عملکرد و تنظیم فشار گاز، تعمیر و رفع اشکال شد و پس از گذراندن آزمون‌های لازم برای استفاده در اختیار بهره‌بردار قرار گرفت.

رئیس تعمیرات برق شرکت پالایش گاز ایلام به نقش مهم کلیدهای ۶۳ کیلوولت پست در تداوم انتقال انرژی الکتریکی اشاره و تصریح کرد: تعمیرات اساسی کلیدهای ۶۳ کیلوولت پست (SWG-800) اواخر ‌پارسال، شامل رگلاژ مکانیزم‌های قطع و وصل، تنظیم فنر، تایم آزمون‌های عملکردی، تنظیم میزان گاز SF6 و نشانگر فشار گاز با موفقیت انجام شد.

نیازوند گفت: اصلاح ساختار و چیدمان پایه‌های بتنی ۲۰ کیلوولت خطوط خروجی پست نیز به‌عنوان یکی از درخواست‌ها و دغدغه‌های بهره‌بردار در طول چند سال اخیر، از جمله دیگر اقدام‌های شاخص این واحد در سال ۹۹ بود که این عملیات با استفاده از توان فنی پیمانکار تعمیرات با موفقیت به انجام شد.

تزریق ۱۰ مگاوات برق به شبکه سراسری

روح‌الله نوریان، مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام هم اعلام کرد: همسو با عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با توجه به کمبود ظرفیت تولید برق در کشور و خاموشی‌های مکرر ایجادشده برای هموطنان، این پالایشگاه نسبت به تزریق ۱۰ مگاوات ظرفیت مازاد خود به شبکه سراسری اقدام کرده است.

به گفته وی، این واحد صنعتی در طول چند سال گذشته به‌منظور جلوگیری از خاموشی استان، برق مازاد تولیدی نیروگاه‌های پالایشگاه را به شبکه سراسری تزریق کرده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام اظهار کرد: این پالایشگاه پارسال نیز با توجه به نیاز شبکه سراسری و در شرایطی مشابه توانسته است در مجموع بالغ بر ۴۲ هزار مگاوات‌ساعت برق به شبکه سراسری تزریق کند.

کد خبر 316753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =