جهان نیازمند توسعه صدها میدان نفتی جدید است

مؤسسه ریستاد انرژی برخلاف آژانس بین‌المللی انرژی معتقد است که برای تأمین تقاضای جهانی نفت باید صدها میدان نفتی جدید توسعه یابد و به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از اسلو، مؤسسه ریستاد انرژی اعلام کرد که حتی اگر تقاضای نفت تا نیمه قرن کنونی به‌طور چشمگیری افت کند، برای تأمین  تقاضای جهانی نفت باید هزاران چاه نفتی حفر و صدها میدان نفتی به بهره‌برداری برسد.

تحلیل‌های ریستاد در تضاد کامل با پیشنهاد آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) است که هفته گذشته اعلام کرده بود سرمایه‌گذاران برای دستیابی به مهار کامل انتشار کربن تا نیمه قرن، نباید در چاه‌های جدید نفت و گاز و زغال‌سنگ سرمایه‌گذاری کنند.

بر اساس سناریوی آژانس بین‌المللی انرژی، تقاضای نفت کاهش می‌یابد و تا سال ۲۰۵۰ به ۲۴ میلیون بشکه در روز می‌رسد، این در حالی است که ریستاد انرژی معتقد است تقاضای نفت تا سال ۲۰۵۰ به ۳۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

این مؤسسه اعلام کرد: با توجه به اینکه تولید چاه‌های نفت سالانه به‌طور میانگین ۲۰ درصد کاهش می‌یابد، صنعت بین‌المللی نفت هنوز هم به حفر چاه‌های جدیدی در میدان‌های کنونی نیاز دارد و افزون بر این باید حدود ۹۰۰ میدان نفتی جدید با مجموع منابع ۱۵۰ میلیارد بشکه نفت توسعه یابد.

از آنجا که ریستاد انتظار دارد کاهش تقاضای نفت سرعت کمتری نسبت به برآورد آژانس داشته باشد، معتقد است برای تأمین حدود ۱۰ میلیون بشکه در روز نفت  در دهه ۲۰۳۰ توسعه این منابع جدید ضروری است.

 احتمال دارد این تحلیل‌ ریستاد انرژی مورد استقبال شرکت‌ها و کشورهای تولیدکننده نفت مانند نروژ قرار گیرد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اعلام کرده است که کمبود سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید سبب بی‌ثباتی بیشتر قیمت‌های نفت می‌شود.

کد خبر 316794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =