افزایش ۷۷ درصدی گازرسانی به نیروگاه‌های خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی اعلام کرد که در دو ماهه نخست امسال بیش از ۸۸۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی تحویل بخش نیروگاهی استان شده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۷۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شانا، حسن افتخاری گفت: از مجموع ۸۸۹ میلیون و ۴۳۷ هزار مترمکعب گاز طبیعی یادشده، ۴۱۳ میلیون و ۶۸۲ هزار مترمکعب در فروردین‌ماه و ۴۷۵ میلیون و ۷۵۵ هزار مترمکعب نیز اردیبهشت امسال تحویل ۶ نیروگاه تولید برق استان شده است.

وی افزود: مجموع گاز مصرفی خراسان رضوی در همه بخش‌های مصرفی در دو ماهه نخست سال ۱۴۰۰، ۲ میلیارد و ۱۴۱ هزار مترمکعب بوده که بیش از ۴۰ درصد این مقدار در بخش نیروگاهی و برای تولید برق مصرف شده است.

>>> بیشتر بخوانید؛

«گازرسانی به نیروگاه‌ها»؛ اقدامِ ماندگار صنعت گاز برای حفظِ محیط زیست

مدیرعامل شرکت گاز استان ادامه داد: گاز تحویلی به بخش نیروگاهی خراسان رضوی فروردین‌ماه امسال، ۱۲۰ درصد و اردیبهشت‌ماه نیز ۵۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ افزایش یافته که این موضوع نشان‌دهنده رشد گازرسانی به این بخش است.

افتخاری تأکید کرد: شرکت گاز در روزهای گرم تابستانی هیچ محدودیتی برای گازرسانی به نیروگاه‌ها ندارد و گازرسانی به این بخش به‌طور منظم انجام می‌شود.

وی افزایش سهم نیروگاه‌ها از گاز طبیعی را سبب کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، مشارکت مستقیم در توسعه پایدار و از مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت دانست و گفت: مصرف‌کنندگان انرژی در دو بخش گاز و برق نیز می‌توانند با صرفه‌جویی سهم بزرگی در بهره‌مندی صنایع و واحدهای تولیدی - صنعتی از انرژی فراهم کنند.

کد خبر 316843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =