قیمت سوخت در آمریکا به بالاترین حد از سال ۲۰۱۴ رسید

آمریکایی‌ها مسافرت‌های جاده‌ای خود را با بالاترین قیمت سوخت از سال ۲۰۱۴ تاکنون آغاز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، آمریکایی‌ها با گران‌ترین قیمت بنزین در هفت سال گذشته در تعطیلات پایان هفته سفر خواهند کرد و کاخ سفید قول داده است قیمت سوخت را کنترل کند.

بر اساس داده‌های انجمن خودروهای آمریکا (AAA)، میانگین قیمت داخلی بنزین در آمریکا در ماه جاری میلادی افزایش یافته و به ۳ دلار و ۴.۵ سنت برای هر گالن یعنی بالاترین رقم از ۲۰۱۴ رسیده است، قیمت بنزین روز جمعه (ششم خردادماه) تنها یک دهم سنت کمتر از این رقم بود.

جن سکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز جمعه (هفتم خردادماه) طی بیانیه‌ای در این باره گفت: رئیس جمهوری از اهمیت قیمت بنزین برای آمریکایی‌ها آگاه است، بایدن مخالف هرگونه افزایش مالیات برای بنزین است، به همین دلیل همچنان قیمت بنزین را کنترل می‌کنیم و از اینکه مردم دوباره می‌توانند رفت‌وآمد جاده‌ای داشته باشند خرسندیم.

تقاضای بنزین آمریکا با پایان محدودیت‎های بزرگ‌ترین اقتصاد دنیا و بازگشت راننده‌ها به جاده‌ها پس از یک سال محدودیت و قرنطینه، تقریباً به سطح پیش از بحران کرونا رسیده است.

سکی افزود: آمریکایی‌ها هم‌اکنون نسبت به میانگین ۱۵ سال گذشته مبلغ کمتری برای بنزین هزینه می‌کنند، قیمت بنزین به‌طور تقریبی به همان اندازه ماه مه ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ است.

کد خبر 316846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =