عملیات حفر نخستین چاه میدان‌های سپهر و جفیر آغاز شد

در اجرای پروژه طرح توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر در استان خوزستان، عملیات حفر نخستین حلقه چاه با دکل ۹۴ فتح شرکت ملی حفاری ایران آغاز و در روزشمار اجرای پروژه ثبت شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدمجید موسوی، مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر گفت: ملی حفاری در همکاری و مشارکت با شرکت پژواک انرژی در مدت ٢٤ ماه، ۶ حلقه چاه توسعه‌ای در این میدان‌ها حفر و تکمیل می‌کند که حفر نخستین حلقه چاه در میدان جفیر کلید خورد.

 وی افزود: به این منظور دو دستگاه حفاری سنگین ناوگان شرکت اختصاص یافته که پس از عملیاتی شدن دکل حفاری ۹۴، برنامه جابه‌جایی دکل ۲۷ فتح نیز در حال اجراست و امکان استقرار دستگاه حفاری سوم نیز برای شتاب‌بخشی به اجرای پروژه وجود دارد.

مدیر پروژه حفاری ۶ حلقه چاه در میدان‌های نفتی سپهر و جفیر اظهار کرد: در قالب قرارداد بین شرکت ملی حفاری ایران و شرکت پژواک انرژی، تأمین کالا و مواد با شرکت پژواک انرژی و انجام عملیات حفاری (تأمین دستگاه حفاری و انجام خدمات فنی) به‌عهده شرکت ملی حفاری ایران است.

پروژه طرح توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر از جمله پروژه‌های توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران است که در حوزه کاری شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) به‌عنوان مجری طرح‌های توسعه میدان‌های نفتی غرب کارون اجرا می‌شود.

کد خبر 316868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =