فارس به‌زودی عسلویه دوم می‌شود

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: هم‌اکنون در فارس خطوط لوله گاز، پالایشگاه، میدان‌های مشترک بسیاری وجود دارد که این استان را به هاب انرژی تبدیل کرده و به نوعی فارس به عسلویه دوم بدل شده است.

به گزارش خبرنگار شانا، حسین حسین‌زاده، امروز (دوشنبه، ۱۰ خردادماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه انجام مطالعات توسعه میدان آزادگان و آغاز عملیات اجرایی طرح نگهداشت تولید گاز میدان‌های هما، وراوی و تابناک گفت: تفاهم‌نامه امروز ارزشی حدود ۲۸۱ میلیون یورو دارد که ۳۶ ماهه ساخته می‌شود.

وی افزود: وقتی ما سبد انرژی خود را در پارس‌جنوبی بیش از ۷۰ درصد گاز قرار داده‌ایم، بی‌شک این میدان با افت فشار و افت تولید نیز روبه‌رو خواهد شد، از این رو برای جلوگیری از این مشکل باید میدان‌های پیرامونی را توسعه دهیم که تفاهم‌نامه امروز همسو با این مهم و فشارافزایی میدان‌های نفتی انجام می‌شود.

نماینده لارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تفاهم‌نامه و پروژه امروز از نادر پروژه‌هایی است که در صنعت گاز و در حوزه ازدیاد برداشت انجام می‌شود، از برخی مشکلات همچون مشکلات کارکنان وزارت نفت آگاه هستیم و درصدد رفع آن هم خواهیم بود، اما باید قدردان زحمات مسئولان این وزارتخانه باشیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه پروژه امروز اشتغال‌زایی خوبی به‌ویژه در فارس ایجاد می‌کند، گفت: استان فارس خطوط لوله گاز پرشمار، پالاشگاه و میدان‌های مشترک بسیاری دارد که فارس را به هاب انرژی تبدیل کرده و به نوعی فارس به عسلویه دوم بدل شده است.

وی ادامه داد: در پروژه‌ای که تفاهم‌نامه آن امروز امضا شد ۸۰ درصد نیروهای آن بومی هستند.

رئیس کمیته نفت کمیسیون انرژی مجلس به ضرورت ایجاد مرکز پژوهش‌های توسعه گازی در کشور اشاره و اظهار کرد: صنعتی که در شهرستانی ایجاد می‌شود باید در حوزه‌های مختلف کمک‌کننده باشد، همچنین توصیه می‌کنیم که در این پروژه برای حفظ محیط زیست از سیستم‌های تصفیه پساب استفاده شود.

کد خبر 316900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =