اجرای بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه گازرسانی در استان یزد

با ساخت ۱۲۳ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن و شبکه فولادی در سال ۱۴۰۰، مجموع شبکه ساخته‌شده در استان یزد از مرز ۱۱ هزار کیلومتر گذشت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌اکبر میدانشاهی، مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در تشریح این خبر گفت: استان یزد با وسعت بیش از ۷۴ هزار کیلومتر از وسیع‌ترین استان‌های کشور است از این رو توسعه گازرسانی به اقصی نقاط استان مستلزم توسعه شبکه‌های گازرسانی بوده است که با وجود این وسعت زیاد و سخت‌گذر بودن بخش زیادی از مسیرها با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تاکنون بیش از ۱۱ هزار کیلومتر شبکه شامل ۹ هزار و ۲۹۹ کیلومتر شبکه پلی‌اتیلن و یک هزار و ۷۱۲ کیلومتر شبکه فولادی ساخته شده است.

وی افزود: با این مقدار شبکه‌گذاری حدود ۴۸۵ هزار مشترک جذب و بیش از ۲۵۶ هزار انشعاب نصب شده است که جذب بیش از یک هزار و ۷۱۶ مشترک و نصب یک هزار و ۳۲۵ انشعاب در مدت کوتاه امسال انجام شده و ماحصل این اقدام‌ها گازرسانی به همه ۲۱ شهر استان و ۶۲۲ روستای واجد شرایط و بهره‌مندی ۹۹ درصد جمعیت استان از گاز طبیعی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد همچنین اظهار کرد: با وجود این حجم از توسعه در اقصی نقاط استان و گازرسانی به بخش‌های مختلف، خدمت‌رسانی همچنان بی‌وقفه ادامه دارد و امسال نیز شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های گازرسانی به تعداد دیگری از روستاهای استان همچنین صنایع خواهیم بود.

میدانشاهی یادآور شد: خوشبختانه با پیشرفتی که در روند اجرای پروژه‌ها مشاهده می‌شود قطع به یقین در سال ۱۴۰۰  نیز همچون پارسال به اهداف پیش‌بینی‌شده دست می‌یابیم و شاهد توسعه شبکه‌های گازرسانی و به‌دنبال آن بهره‌مندی هر چه بیشتر جمعیت استان از گاز طبیعی خواهیم بود.

کد خبر 316920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =