تکمیل پروژه‌های گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی دشت‌آبادان و کپه‌داغ

رئیس اداره ژئوفیزیک مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از پایان پروژه‌های گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی دشت‌آبادان و کپه‌داغ خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران، غلامرضا پیروانیان با بیان این مطلب گفت: پروژه لرزه‌نگاری سه‌بعدی پانیذ در جنوب غرب کشور، پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی باشت در کهگیلویه و بویراحمد واقع در جنوب شرق گچساران، پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی کپه‌داغ موسوم به لرزه‌نگاری درگز در زرینه‌کوه واقع در شمال شرق کشور، دو پروژه گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی مکران و جازموریان و همچنین پروژه‌ای در ایران‌ مرکزی با عنوان بستان‌آباد در شمال غرب کشور از جمله پروژه‌های در دست اجرای مدیریت اکتشاف است.

وی گفت: پروژه دشت‌کوه بر اساس تصمیم‌ها و نیازسنجی‌های صورت‌گرفته در جلسه نوزدهم شورای پورتفولیو در ۲۲۰۰ کیلومتر خط لرزه‌نگاری دوبعدی و در استان‌های لرستان، ایلام، خوزستان، فارس، بوشهر و هرمزگان تعریف و در روزهای اخیر قرارداد این پروژه با شرکت مهندسی نفت‌کیش به‌عنوان پیمانکار امضا شد.

رئیس اداره ژئوفیزیک مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود این پروژه دو سال به طول بینجامد، ادامه داد: با وجود اینکه ما در سال‌های گذشته درگیر مسائل مرتبط با تحریم بوده‌ایم، مدیریت اکتشاف موفق شد با تکیه بر توان داخلی، مجموعه قراردادهایی را در زمینه لرزه‌نگاری و مطالعات میدان که عمده آنها گرانی‌سنجی و مغناطیس‌سنجی است با شرکت‌های داخلی به امضا برساند.

به گزارش شانا، قرارداد پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی دشت‌کوه نهم خردادماه امسال بین مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران و شرکت خدمات مهندسی نفت کیش امضا شد. این پروژه با ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر داده‌برداری لرزه‌ای در استان‌های لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، بوشهر، فارس و هرمزگان و با ۷۰۰ میلیارد تومان اعتباری اجرا می‌شود و مدت زمان اجرای آن ۲۴ ماه در نظر گرفته شده است.

در مرحله داده‌برداری این پروژه، بخش قابل توجهی از ناحیه لرستان، پایدار جنوبی، ناحیه ارجان و ماماتین، ناحیه شور- شاپور - ماهور و هله و نیز ناحیه سرچان پوشش اکتشافی داده می‌شود.

کد خبر 316937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =