پروژه پژوهشی مستندسازی تجربیات کارکنان نفت خزر انجام شد

پروژه پژوهشی مستندسازی تجربیات کارکنان خبره شرکت نفت خزر به‌منظور ارتقای کارآیی و بهبود اثربخشی فرآیندهای سازمانی برای نسل‌های بعدی با پیشرفت مطلوب در حال انجام است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، محمدسعید حسین‌زاد، رئیس پژوهش و فناوری این شرکت گفت: به‌منظور استفاده از تجارب کارکنان خبره شرکت نفت خزر و به‌منظور مستندسازی تجارب آنها برای بهبود فرآیندها، رویه‌ها، سیستم‌های کاری و الگوهای سازمانی با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نشست‌هایی با حضور برخی کارکنان با سابقه در ستاد شرکت نفت خزر ازسوی دانشگاه شهید بهشتی به‌عنوان مجری طرح در حال انجام است.

وی افزود: در این نشست‌ها مصاحبه جامع و عمیقی از کارکنان رده‌های میانی و ارشد شرکت مشتمل بر مصاحبه حضوری و ویدیوکنفرانسی انجام شده که محورهای گفت‌وگو شامل سابقه کاری و نوع فعالیت، چالش‌ها، موفقیت‌ها، فراز و فرودها و حضور آنها در واحد مربوطه به شکل خاص و در شرکت نفت خزر به شکل عام است.

رئیس پژوهش و فناوری شرکت نفت خزر در ادامه با اشاره به انواع مدل‌ها و الگوهای متفاوت و متنوع از مدیریت دانش در سازمان‌ها تصریح کرد: فرآیند مدیریت دانش در شرکت نفت خزر به دو بخش عمده تعریف شده است که یکی از آنها مدیریت دانش ضمنی یا پنهان با عنوان «مستندسازی تجربیات و انباشت دانش کارکنان و مدیران شرکت نفت خزر» نام‌گذاری شده است و هدف آن شناسایی، کسب، نگهداری، توسعه و به‌کارگیری دانش حاصل از سال‌ها کار و تجربه کارکنان و مدیران شرکت در زمینه‌های خاص با توجه به زمینه کاری منحصربه‌فرد شرکت نفت خزر در آب‌های عمیق  بوده تا به کمک این فرآیند از نابودی دانش منحصربه‌فرد و غیرقابل تکرار به‌وجودآمده در شرکت جلوگیری کند و زمینه لازم برای استفاده و انتقال این منبع ارزشمند و راهبردی برای افزایش کارایی و اثربخشی فراهم شود.

حسین‌زاد اظهار کرد: مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان‌ها کمک می‌کند اطلاعات و مهارت‌های مهم را که به‌عنوان حافظه سازمانی موضوع مدیریت سازمان‌ها را قادر می‌سازد برای حل مسائل، برنامه‌ریزی راهبردی و تصمیم گیری‌های مهم، به صورت کارا و موثر اقدام کنند.

شایان ذکر است، در فاز بعدی این پروژه مصاحبه‌های تکمیلی و بازدید از منطقه عملیاتی خزر و سکوی ایران امیرکبیر نیز در ماه‌های آینده انجام می‌شود.

کد خبر 317009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =