بیایید اکوسیستم‌ها را احیا کنیم

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به مناسبت روز جهانی محیط زیست پیامی صادر کرد و از همه کارکنان صنعت گاز خواست احیای اکوسیستم‌ها را از مأموریت‌های مهم خود در دهه پیش رو بدانند.

به گزارش شانا، متن پیام حسن منتظرتربتی به شرح زیر است:

«زمین نیاز به کمک دارد. شرایط نامساعد آب و هوایی، از دست دادن طبیعت و آلودگی‌های مهلک، خانه ما را تهدید کرده و میلیون‌ها گونه از ساکنان این سیاره زیبا را از بین برده است، اما این تخریب اجتناب‌ناپذیر نیست. ما قدرت و دانش لازم را داریم که زمین را بازیابی کنیم. اکوسیستم‌ها شبکه حیات روی کره زمین هستند که در حال حاضر و به‌دلیل فعالیت‌های غیرمسئولانه بشر، در سراسر جهان با تهدیدهای گسترده‌ای روبه‌رو شده‌اند.

تا زمانی که رویکرد خود را تغییر ندهیم و از اکوسیستم‌های خود محافظت و آنها را بازیابی نکنیم، زیست‌بومی تخریب‌شده را برای آیندگان به ارث خواهیم گذاشت.

سازمان ملل متحد دهه اخیر را «دهه احیای اکوسیستم‌ها» نامگذاری کرده است. در طول ۱۰ سال پیش رو که آغاز آن روز جهانی محیط زیست سال ۲۰۲۱ است، افراد، گروه‌ها، دولت‌ها، مشاغل و سازمان‌ها از هر نوع می‌توانند در یک حرکت جهانی برای پیشگیری، متوقف و معکوس کردن روند تخریب اکوسیستم‌ها و تأمین آینده‌ای پایدار برای همگان متحد شوند و با برنامه‌ریزی دقیق این هدف حیاتی را دنبال کنند.

چالشی عظیم پیش روی ماست و باید به‌خاطر نسل‌های آینده و عشق به زمینی که در آن زندگی می‌کنیم، گام‌های استوارتری برداریم.

اینجانب به‌عنوان مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، ضمن بزرگداشت روز جهانی محیط زیست، به همه مدیران و کارکنان شرکت تأکید می‌کنم احیای اکوسیستم‌ها را در دهه پیش رو از مأموریت‌های مهم این شرکت تلقی نمایید تا بتوانیم با بهبود عملکرد محیط زیستی در همه فعالیت‌های جاری و آتی، ضمن تعریف برنامه‌های اجرایی مؤثر، با رویکرد مراقبت و بازیابی، شعار «احیای کوسیستم‌ها» را تحقق بخشیم.»

کد خبر 317021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =