۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
  • کد خبر: 317130
راه‌اندازی سیستم تخلیه اضطراری سیالات در لاوان

پکیج سیستم تخلیه اضطراری سیالات (EOS) منطقه لاوان با همت همکاران واحد اچ‌اس‌ئی، نوسازی، تعمیرات، تدارکات و امور کالای این منطقه با موفقیت راه‌اندازی شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، به‌منظور بهره‌برداری و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات موجود در منطقه، با برنامه‌ریزی و پیگیری واحد اچ‌اس‌ئی و هماهنگی واحدهای نوسازی، تعمیرات، تدارکات و امور کالا، نسبت به سرویس و راه‌اندازی سه پکیج سیستم تخلیه اضطراری (Emergency Offloading System) اقدام شد و با درایت و پشتکار همکاران فنی و متخصص تعمیرات دیزل و دست‌اندرکاران، این صرفه‌جویی رقم خورد. سال ساخت این پکیج‌ها ۱۹۸۵ میلادی و عمر آنها بیش از ۳۶ سال است.

هریک از این پکیج‌ها یک موتور هیدرولیک با قدرت ۱۰۹ KW و ظرفیت ۲۵۰۰ LPM دارد که از قابلیت اتصال هم‌زمان دو پمپ سانتریفیوژ مدل TK-۶S FRAMO هرکدام با ظرفیت ۵۰۰ m۳/hr از طریق رشته هوزهای ۶ اینچ Antistatic دما بالا (بیش از ۴۵۰ °C) برخوردار است.

پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی، تعمیر و سرویس قطعات و انجام موفقیت‌آمیز تست‌های اولیه کارگاهی، در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۰، مانور مشترکی با حضور نفرات واحدهای اچ‌اس‌ئی، نوسازی، تعمیرات، تدارکات و امور کالای منطقه لاوان برگزار و عملکرد این پکیج در آزمون میدانی بسیار مطلوب ارزیابی شد.

پکیج‌های EOS جزو سیستم‌های پشتیبانی سیار برای تخلیه اضطراری مایعات از شناورها و تانکرهای دریایی حمل سوخت و مخازن ذخیره نفت به‌شمار می‌روند.

ارزش تقریبی این سه پکیج بیش از ۷۲۰ هزار دلار (حدود ۱۶ میلیارد تومان) است که خوشبختانه همکاران منطقه لاوان توانستند با خلاقیت خود این پکیج‌ها را با بهره‌گیری از حداقل امکانات موجود رفع اشکال و دوباره راه‌اندازی کنند تا در صورت لزوم در شرایط اضطراری از آنها استفاده و شرکت نفت فلات قاره از خرید دوباره آن‌ها بی‌نیاز شود.

کد خبر 317130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =