۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
  • کد خبر: 317201
پایش کیفیت روانکارها در دستور کار پژوهشگاه نفت

پروژه‌ای با هدف ارزیابی روغن و گریس‌های جدید شرکت آریاساسول مطابق با استاندارهای بین‌المللی در نشست شورای پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت تصویب شد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، کاربرد نتایج حاصل از انجام این پروژه که «بررسی و کنترل کیفیت همه روانکارهای مورد استفاده در ادوات شرکت پلیمر آریاساسول به‌صورت پیوسته با استفاده از تکنیک OCM» نام دارد، بیشتر و به‌طور شاخص برای همه ادوات شرکت پلیمر آریا ساسول کاربرد دارد و از سوی دیگر برای همه شرکت‌هایی که ادواتی مانند توربین و کمپرسور دارند نتایج این پروژه برای الگوبرداری مناسب است.

تکنیک مورد استفاده در این روش، پایش وضع از طریق روغن یا OCM است که با استفاده از آنالیز روغن در حال کار همه مشکلات دستگاه‌ها و همچنین زمان سرریز روغن، تعویض روغن و وضع کارکرد قطعات دستگاه‌های مختلف مشخص خواهد شد. کاهش هزینه‌ها و خسارت‌های واردشده به موتورها و دستگاه‌ها و افزایش بهره‌وری شرکت از مزایای این پروژه  به شمار می‌آید.

تا پیش از این، بررسی و کنترل کیفیت روغن و گریس‌های جدید به‌صورت سطحی انجام می‌شد و روغن‌ها و گریس‌های خریداری‌شده کیفیت مناسب و لازم را نداشتند. از این رو با انجام آزمایش‌ها، همه روغن‌های دستگاه‌های مختلف حین کار و در طول زمان کارکرد ارزیابی و نتایج تحلیل می‌شود تا کیفیت روغن، آلودگی روغن، ذرات فرسایشی روغن و وضع همه دستگاه‌ها پایش شود.

روش OCM نسبت به روش‌های دیگر پایش وضعیت مانند ترموگرافی و آنالیز ارتعاشات کاربردی‌تر و جامع‌تر است.

کد خبر 317201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =