۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
  • کد خبر: 317435
تلاش پالایشگاه ایلام برای صیانت از محیط زیست

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: استفاده از فناوری‌های نو در پیشبرد صنایع به‌ویژه در صیانت از محیط زیست در استان ضرورت دارد.

به گزارش شانا، روح‌الله نوریان به مناسبت هفته جهانی محیط زیست در نشستی با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام با بیان اینکه پالایشگاه گاز ایلام برای صیانت از محیط زیست گام‌های مطلوبی برداشته است، اظهار کرد: راه‌اندازی تصفیه‌خانه صنعتی پیشرفته، ساخت جایگاه مکانیزه مدیریت و نگهداری تفکیک پسماندهای صنعتی، راه‌اندازی دستگاه امحای لامپ‌های مستعمل، کارخانه دانه‌بندی گوگرد پاستیلی، سامانه پایش آنلاین خروجی پساب صنعتی و آلاینده‌های زیست محیطی از اقدام‌های مهم این واحد صنعتی در صیانت از محیط زیست بوده است.

وی افزود: اکنون ۲۵.۵ هکتار فضای سبز شامل کاشت ۱۱ هکتار چمن و بوته و ۱۴.۵ هکتار غنی‌سازی جنگل‌های تملکی پالایشگاه متناسب با گونه‌های بومی  انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: این مجموعه همسو با مسئولیت‌های اجتماعی و رسالت خود مبنی بر تولید پاک، ایمن و بهره‌ور خود را مکلف به صیانت از محیط زیست و ارزش‌های زیست محیطی می‌داند و محیط زیست مانند حقوق بشر برای نسل‌های فعلی و آینده است که رعایت الزام‌های آن و جبران آلایندگی‌ها از سوی صنایع اجتناب‌ناپذیراست.

نوریان گفت: به بهانه توسعه پایدار نمی‌شود تنها به منافع اقتصادی آن توجه کرد، بلکه باید به مبحث محیط زیست به‌عنوان رکنی از ارکان توسعه پایدار نگاهی ویژه داشت.

وی به انقلاب چهارم صنعتی و تحولات متأثر از آن که در آینده‌ای نه چندان دور جامعه بشری را متحول می‌کند اشاره کرد و ادامه داد: از فناوری‌های تازه که سبب بهره‌وری، رشد و توسعه پایدار می‌شود حمایت می‌کنیم و همکاران را به تأمل و تعمق در شعار «بازنگری، نوسازی و بازسازی» فرا می‌خوانم.

غلامرضا ابدالی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام نیز با خرسندی از میزبانی پالایشگاه در این هم‌اندیشی، گفت: شرکت پالایش گاز ایلام اقدام‌های ارزشمندی برای حمایت از محیط زیست انجام داده‌اند، همچنین در مقوله مسئولیت‌های اجتماعی به‌عنوان شرکتی تأثیرگذار در منطقه شناخته شده است که دیگر صنایع و شرکت‌ها می‌توانند از آن الگوسازی کنند.

وی با اشاره با شرایط ویژه زیست‌بوم ایلام ابراز امیدواری کرد که با فرهنگ‌سازی بیش از پیش به صیانت از این زیست بوم پرداخته شود و از مسئولان اچ‌اس‌ئی شرکت‌های صنعتی استان خواست با توجه به وفور قوانین محیط زیستی، افزون بر اجرای آن به آموزش این قوانین نیز اهتمام ورزند. 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ایلام تصریح کرد: افتخار ما این است که با صنایع استان همکاری مثبت داریم و تلاش می‌کنیم صنایع را نه به‌عنوان صنایع آلاینده، بلکه به‌عنوان صنایع سبز بشناسیم که این مهم میسر نمی‌شود مگر با نگرش زیست‌محیطی و مدیریت آن.

کد خبر 317435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =