ایران به‌دنبال همکاری گسترده و متوازن با همه کشورهای جهان است

رئیس‌جمهوری منتخب از برنامه خود برای پیگیری همکاری گسترده و متوازن با همه کشورهای جهان خبر داد و گفت: هر مذاکره‌ای که منافع ملی در آن تضمین شود، به‌طور حتم مورد حمایت خواهد بود، اما وضع اقتصادی مردم را به مذاکرات گره نخواهیم زد.

به گزارش خبرنگار شانا، سیدابراهیم رئیسی در نخستین نشست خبری خود پس از پیروزی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری که بعدازظهر امروز (دوشنبه، ۳۱ خردادماه) با حضور گسترده نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: همکاری با همه کشورهای دنیا را به‌طور گسترده و متوازن دنبال خواهیم کرد، اما وضع اقتصادی مردم را به این مذاکرات گره نخواهیم زد و با تأکید بر نتیجه‌محوری، اجازه نخواهیم داد مذاکرات فرسایشی شکل گیرد.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی دولت ما از برجام آغاز نمی‌شود و به برجام هم محدود نخواهد شد، افزود: آمریکا موظف است همه تحریم‌ها را رفع کند، آنچه بارها در این دولت و دولت آینده مورد تأکید است، رفع تحریم‌ها و راستی‌آزمایی آن به‌عنوان محور سیاست خارجی خواهد بود.

آمریکا به تعهدهای خود در برجام عمل کند

رئیس جمهوری منتخب گفت: پرسش ما این است چرا باوجود اینکه دولت و ملت ایران به تعهدهای خود عمل کرده است، آمریکا در قبال تعهداتش کوتاهی می‌کند؟ آمریکا باید در این زمینه به دنیا پاسخ دهد و اروپا نیز باید پاسخ دهد چرا همکاری و همگامی با آمریکا را پیشه کرده است؟

رئیسی خواهان بازگشت آمریکا به تعهدهای خود در برجام شد و تصریح کرد: گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای کار را دنبال می‌کند و گزارش‌ها را به ما داده‌اند که این گزارش‌ها از سوی گروه سیاست خارجی من در حال بررسی است.

وی بر ارتباط با کشورهای همسایه نیز تأکید کرد و گفت: بازگشایی سفارت عربستان از طرف ایران مانعی ندارد.

ایران؛ آماده جذب سرمایه‌گذار

رئیس جمهوری منتخب با تأکید بر بهبود معیشت و کسب‌وکار مردم و توجه ویژه به حوزه‌های اشتغال و مسکن در دولت سیزدهم، ادامه داد: همه زمینه‌ها را برای بازگشت ایرانیان خارج از کشور فراهم می‌کنیم و تضمین می‌دهیم ایران محیطی امن برای جذب سرمایه‌گذار است.

رئیسی افزود: دولت، اعتماد مردم را به بازار سرمایه برمی‌گرداند، محور کار ما اقدام و عمل خواهد بود و مردم و نخبگان را حتماً در جریان امور قرار خواهیم داد.

در تشکیل کابینه، فقط وامدار مردمم

وی در پاسخ به پرسشی درباره چینش کابینه خود اعلام کرد: همان‌طور که پیش‌تر اعلام کرده‌ام به‌طور مستقل وارد عرصه انتخابات شدم و جا دارد از همه گروه‌ها، تشکل‌ها و شخصیت‌های بزرگی که از بنده حمایت کردند قدردانی‌کنم، اما برای تشکیل دولت فقط وامدار مردم خواهم بود.

رئیس‌جمهوری منتخب با تأکید بر شایسته‌سالاری به‌عنوان ملاک انتخاب اعضای کابینه، افزود: نگاهم در این زمینه به انقلابی بودن، کارآمد بودن و فسادستیز بودن افراد است.

رئیسی یادآور شد: خود را خادم ملت ایران می‌دانم، از جمله کسانی که به هر دلیلی در پای صندوق رأی حاضر نشدند و این دولت، دولت جناحی خاص نخواهد بود.

کد خبر 317671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =