۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۹
  • کد خبر: 317686
عرضه نفت ونزوئلا امسال ۴ برابر می‌شود

ونزوئلا اعلام کرد که می‌تواند عرضه نفت خود را تا پایان سال ۲۰۲۱ چهار برابر کند.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، ال آیسامی، وزیر نفت ونزوئلا در مصاحبه با بلومبرگ اظهار کرد که کاراکاس در حال سرمایه‌گذاری برای بهبود تولید نفت است و قصد دارد عرضه این کالا را تا پایان سال ۲۰۲۱ چهار برابر کند و این رقم را به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز برساند.

وی گفت: بدون سرمایه‌گذاری خارجی و با پول خود توانسته‌ایم به اندازه کافی برای توقف کاهش تولید و احیای تدریجی آن سرمایه‌‎گذاری کنیم.

وزیر نفت ونزوئلا افزود: تولید نفت این کشور اکنون از ۷۰۰ هزار بشکه در روز فراتر رفته است. 

تولید نفت ونزوئلا در تابستان پارسال و به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و سقوط قیمت‌ها به ۴۰۰ هزار بشکه در روز سقوط کرد.

بر اساس تازه‌ترین گزارش ماهانه اوپک، منابع ثانویه تولید نفت ونزوئلا در ماه مه را ۵۳۱ هزار بشکه در روز برآورد کردند که ۴۵ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه آوریل بود.

ونزوئلا به اوپک اعلام کرده بود که تولید نفت این کشور در ماه مه ۵۸۲ هزار بشکه در روز یعنی ۱۳۰ هزار بشکه در روز بیشتر از ماه آوریل بوده است.

فرانسیسکو مونالدی، کارشناس صنعت نفت ونزوئلا در دانشگاه رایس در این باره گفت: افزایش تولید نفت ونزوئلا تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز تا پایان سال ۲۰۲۱ محال است.

وی اظهار کرد: حتی رسیدن به این هدف در میان‌مدت هم غیرقابل تصور است، زیرا ظرفیت تولید نفت این کشور از سال ۲۰۱۴ در حال کاهش بوده و به‌مدت یک‌سال هیچ دکل حفاری در ونزوئلا فعالیت نکرده است.

کد خبر 317686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =