وزیر نفت هند: تأمین انرژی باید ارزان و پایدار باشد

وزیر نفت هند در دیدار با دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌صورت ویدیوکنفرانس بر اهمیت تأمین ارزان و منظم انرژی تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از دبیرخانه اوپک، محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل اوپک و دارمندرا پرادهان، وزیر نفت و گاز طبیعی هند روز پنجشنبه (سوم تیرماه) به‌صورت ویدیوکنفرانس دیدار و درباره تحولات بازار نفت گفت‌وگو کردند.

بارکیندو و پرادهان در این گفت‌وگو با بررسی شرایط بازار جهانی نفت، درباره روندهای نوظهور انرژی، چشم‌انداز بهبود اقتصاد جهانی و موضوع‌های دیگر تبادل‌نظر کردند.

دبیرکل اوپک با تأکید بر نقش برجسته پرادهان در بهبود روابط دوجانبه هند و این سازمان، گفت: شما با ایجاد گفت‌وگوهایی شفاف و سازنده، ابعاد جدید و مهمی را در سنت دیرین نشست‌های منظم و سطح بالای اوپک و همکاری‌های فنی با کشورهای عمده مصرف‌کننده نفت ایجاد کرده‌اید.

وزیر نفت و گاز طبیعی هند نیز با تأکید بر اینکه دهلی یکی از مصرف‌کنندگان و واردکنندگان عمده نفت است، بر اهمیت تأمین انرژی با قیمت مناسب و به‌صورت پایدار برای پیشرفت اقتصادی و اجتماعی این کشور تأکید کرد. پرادهان همچنین تأکید کرد که برای رفع نیازهای روزافزون انرژی هند به همه شکل‌های انرژی نیاز خواهد بود.

وی با اشاره به رشد فزاینده همکاری هند و اوپک در سال‌های گذشته، گفت: اوپک شریک حیاتی انرژی هند است و انتظار می‌رود همکاری‌های مداوم دهلی و اوپک ادامه یابد.

اوپک به‌منظور حمایت از ثبات پایدار بازار به‌طور مرتب با کشورها و سازمان‌های تولیدکننده و مصرف‌کننده نفت، از جمله اتحادیه اروپا، روسیه و چین همکاری دارد.

کد خبر 317842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =