۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶
  • کد خبر: 317848
پوشش شبکه گاز در فارس به ۹۷.۲ درصد رسید

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: با تکمیل ۹۴ طرح گازرسانی به ۳ شهر و ۹۱ روستا و ۲۵۶ واحد صنعتی، پوشش گازرسانی در استان به ۹۷.۲ درصد رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، غلامعباس حسینی، با اشاره به آیین بهره‌برداری از پروژه‌های ملی صنعت نفت که روز پنجشنبه (سوم تیرماه) با فرمان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: با افتتاح این طرح‌ها، ۱۳ هزار و ۹۰۹ خانوار روستایی و ۳ هزار و ۱۱ خانوار شهری به جمع مشترکان گاز استان فارس افزوده شد.

وی با بیان اینکه از ۱۱۲ شهر استان فارس تا به امروز، به ۱۰۷ شهر گازرسانی شده است، ادامه داد: عملیات گازرسانی به پنج شهر دیگر فارس نیز در حال اجراست که با افتتاح آن ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان به شبکه گاز متصل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به جهش ۳۷ درصدی گازرسانی شهری، تصریح کرد: پیش از سال ۹۲، تنها به ۷۸ شهر این استان گازرسانی شده بود، اما در ابتدای کار دولت دوازدهم، تعداد شهرهای گازرسانی‌شده استان به ۹۲ شهر و بهره مندی ۹۷.۸ درصدی جمعیت رسید. هم‌اکنون نیز ۹۹ درصد خانوارها در ۱۰۷ شهر استان از این انرژی پاک بهره‌مند هستند.

حسینی در ادامه با بیان اینکه توسعه‌ گازرسانی به نقاط روستایی با هدف محرومیت‌زدایی، از اهداف دولت‌های یازدهم و دوازدهم بوده است، افزود: در آغاز کار دولت یازدهم از ۲ هزار و ۴۲۶ روستای مشمول گازرسانی، تنها ۴۲ درصد خانوارها در ۶۷۷ روستا از نعمت گاز بهره‌مند بودند.

وی رشد ۲۲۶ درصدی گازرسانی به روستاهای استان فارس را گام بلند دولت تدبیر و امید در توسعه عدالت اجتماعی دانست و گفت: به همت صنعتگران شرکت گاز استان فارس، هم‌اکنون گاز طبیعی، گرمابخش ۹۲ درصد خانه‌ها در ۲ هزار و  ۲۰۷ روستای استان شده است. 

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس یادآور شد: همچنین طرح‌های گازرسانی به ۱۲۴ روستای استان فارس نیز در مرحله اجرا یا انتخاب پیمانکار است که با افتتاح آنها، ۹۶ درصد روستاهای استان به شبکه گاز متصل می‌شوند.

کد خبر 317848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =