افزایش ۴ برابری صادرات زمینی پتروشیمی بوعلی‌سینا

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا از افزایش چهار برابری صادرات زمینی این مجتمع در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، محمد احمدزاده امروز (دوشنبه، هفتم تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ارائه گزارش عملکرد شرکت و اقدام‌های در حال اجرا اظهار کرد: فروش محصولات این مجتمع پارسال ۲۵ درصد افزایش داشت که پنج درصد آن به‌دلیل افزایش تولید و ۲۰ درصد به‌دنبال فروش محصولات سال ۹۸ بوده و این شرکت در سال ۹۹ هیچ محصول فروش‌نرفته‌ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه سود این شرکت سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ سه برابر شد، افزود: صادرات زمینی این شرکت نیز پارسال حدود چهار برابر شد و از آنجا که صادرات زمینی هزینه لجستیک کمتری دارد، بنابراین افزایش درآمد برای شرکت نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا بنزن را یکی از محصولات سودآور برای شرکت و نیاز داخل اعلام کرد و گفت: تولید این محصول نیز پارسال در این شرکت افزایش یافت.

احمدزاده به بهره‌برداری از طرح شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی‌سینا اشاره کرد و افزود: این واحد الباقی محصول برش سبک را که واحدهای متقاضای مصرف نکنند به محصولات صادراتی تبدیل می‌کند. این واحد حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد سبب افزایش تولید و سودآوری شرکت می‌شود و درآمد ارزی برای شرکت خواهد داشت.

وی با تأکید بر تأمین خوراک حداکثری برای تولید براساس ظرفیت و به‌کارگیری خوراک‌هایی برای تولید محصولات باارزش‌تر اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال ظرفیت تولید به‌طور کامل محقق شد و تلاش می‌شود پس از این نیز تولید افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا به پروژه‌های در دست اجرای این شرکت اشاره و تصریح کرد: واحد شیرین‌سازی برش سبک به‌تازگی به بهره‌برداری رسمی رسید. بازسازی واحد پارازایلین نیز تا اواخر امسال وارد مرحله پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی خواهد شد و مخزن TK-2001C نیز در مراحل پایانی است و تا دو ماه آینده عملیاتی می‌شود.

احمدزاده به ۲۵ درصد افزایش تولید محصولات این مجتمع در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: در نیمه دوم امسال، راهبرد و طرح‌های توسعه‌ای برای سه سال آینده با محصولات برش سنگین و بنزن به‌منظور ایجاد ارزش افزوده و اشتغال‌زایی تدوین می‌شود.

کد خبر 317902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =