ایران نفتکشی به لبنان اعزام نکرده است

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران نفتکشی به لبنان اعزام نکرده است، اما همه کشورها ظرفیت‌های ایران درباره صادرات فرآورده‌های نفتی را می‌دانند، از این رو هر زمان از ما درخواست کمک شود این درخواست را پاسخ خواهیم داد.

به گزارش شانا، سعید خطیب‌زاده، امروز (دوشنبه، هفتم تیرماه) در نشست خبری درباره احتمال تمدید توافق با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: قانون مجلس روشن است، توافق یا توافق نداشتن با آژانس و چگونگی ادامه یا عدم ادامه همکاری موضوع جدی است که هنوز در این باره تصمیم‌گیری نشده است.

وی به مذاکرات وین اشاره کرد و افزود: ادامه مذاکرات به ادامه بررسی‌ها بستگی دارد. ما تصمیم‌هایی که باید می‌گرفتیم، اتخاذ و اعلام هم کرده‌ایم و اکنون نوبت طرف‌های مقابل است که تصمیم‌های خود را بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره توئیت سفارت ایران در لبنان مبنی بر پهلو گرفتن نفتکش ایرانی در بندر این کشور، تصریح کرد: البته نفتکشی اعزام نشده و توئیت سفارت پاسخی به اظهارات مطرح‌شده برخی افراد بوده است. جمهوری اسلامی ایران در کنار دولت و ملت لبنان است و از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

خطیب‌زاده اعلام کرد: همه کشورها ظرفیت‌های ایران درباره صادرات فرآورده‌های نفتی را می‌دانند و هر زمان از ما درخواست کمک شود، این درخواست را پاسخ خواهیم داد.

کد خبر 317942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =