پاکسازی ۲۰ هزار تن خاک آلوده در مرکز انتقال نفت گندمکار آغاز شد

عملیات پاکسازی ۲۰ هزار تن خاک آلوده به ترکیبات نفتی مرکز انتقال نفت گندمکار در منطقه اصفهان با استفاده از روش‌های دوستدار محیط زیست آغاز شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، کیوان صمیمی، رئیس حفاظت از محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران در این باره گفت: پروژه پاکسازی به روش زیستی در این مقیاس برای نخستین بار در کشور انجام می‌شود و در دنیا هم کم‌نظیر است.

وی با اشاره به اجرای این پروژه با همکاری پژوهشگاه صنعت نفت افزود:‌ در این روش از فناوری بایوپایل استفاده می‌شود که با کمک میکروارگانیسم‌های بومی تجزیه‌کننده ترکیبات نفتی، ترکیبات آلاینده در مدت زمانی حدود یک سال به آب، دی‌اکسید کربن و زیست‌توده تبدیل می‌شوند.

رئیس حفاظت از محیط زیست شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با بیان اینکه در این روش، پاکسازی خاک با تلفیق روش‌های میکروبی و گیاه‌پالایی و بدون استفاده از ترکیبات شیمیایی انجام می‌شود، تأکید کرد: با تکمیل فرآیند زیست‌پالایی، خاک آلوده نه‌تنها پاکسازی می‌شود، بلکه به خاکی حاصلخیز و زیستگاهی مناسب برای از سر گرفتن فعالیت موجودات زنده از جمله گیاهان تبدیل می‌شود.

کد خبر 317945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =