عرضه نفت امارات در آستانه نشست اوپک پلاس کاهش یافت

امارات متحده عربی هشدار داد که عرضه نفت را در آستانه نشست اوپک پلاس کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، با وجود اینکه انتظار می‌رود ائتلاف سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (اوپک پلاس) عرضه نفت خود را در ماه‌های آینده افزایش دهد، شرکت ملی نفت ابوظبی (ادنوک) قصد دارد مقدار عرضه نفت به مشتریان قراردادی خود برای بارگیری در ماه سپتامبر را کاهش دهد.

خبرگزاری آرگوس و رویترز روز دوشنبه (هفتم تیرماه) اعلام کردند: ادنوک به خریداران خود اعلام کرده است که عرضه نفت قراردادی ماه سپتامبر را ۱۵ درصد کاهش می‌دهد.

کاهش تولید اعلام‌شده برای ماه سپتامبر بیشتر از پنج درصد کاهش عرضه نفتی است که انتظار می‌رفت در ماه اوت اعمال شود.

عرضه قراردادی انواع نفت خام امارات از جمله موربان، ام لولو، داس بلند و آپر زاکوم، برای بارگیری در ماه سپتامبر ۱۵ درصد کاهش می‌یابد.

ادنوک همچنین برآورد کرد که صادرات نفت این شرکت در ماه‌های ژوئیه و اوت به ترتیب با یک میلیون و ۷۰ هزار بشکه در روز و یک میلیون و ۱۰۵ هزار بشکه در روز باشد.

امارات عرضه نفت خام خود برای صادرات از سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژوئن ۲۰۲۲ را به یک میلیون و ۱۳۰ هزار بشکه در روز می‌رساند.

کاهش تولید نفت امارات چند روز پیش از نشست اوپک پلاس اعلام شد، قرار است در این نشست درباره روند افزایش عرضه نفت از ماه اوت تصمیم‌گیری شود.

به گزارش شانا، پیش‌بینی اخیر اوپک درباره تقاضای نفت خام نشان داد اگر سطح تولید ثابت بماند، عرضه اوپک در ماه اوت یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از تقاضای مورد انتظار خواهد بود، این کمبود در سه‌ماه چهارم امسال به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز می‌رسد.

اوپک پیش‌بینی کرد که جهان در ماه اوت با کمبود عرضه نفت روبه‌رو می‌شود.

کد خبر 317973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =