وزارت نفت مکلف به تأمین اعتبار برای اختصاص قیر رایگان شد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در نشست این کمیسیون مقرر شد وزارت نفت ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای اختصاص قیر رایگان تأمین اعتبار کند.

به گزارش شانا، مصطفی نخعی، در تشریح نشست عصر دیروز (سه‌شنبه، هشتم تیرماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در این نشست طرح استفساریه تعدادی از نمایندگان در خصوص بند (ز) تبصره یک قانون بودجه ۱۴۰۰ بررسی شد که طبق این بند وزارت نفت مکلف است تا ۱۵۰ هزار میلیارد ریال برای اختصاص قیر رایگان تأمین اعتبار کند که محل تأمین اعتبار نیز از محل مازاد درآمدهای حاصل از جزء بند (ب) تبصره یک است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: دستور کار بعدی این کمیسیون، درخواست تعدادی از نمایندگان درباره اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره عملکرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج‌فارس بود که نماینده درخواست‌کنندگان موضوعاتی در این نشست مطرح کرد و بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و جعفر ربیعی، مدیرعامل هلدینگ خلیج‌فارس نیز توضیحاتی را ارائه کردند که سرانجام مقرر شد کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون برای بررسی دقیق‌تر ابعاد موضوع تشکیل شود و این کمیته ۱۰ روز کاری فرصت دارد ابعاد مختلف موضوع را بررسی و گزارش را به کمیسیون برای تصمیم‌گیری بعدی ارائه کند.

طبق ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، هرگاه حداقل ۱۰ نفر از نمایندگان یا هر کدام از کمیسیون‌ها، رعایت نکردن شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس‌جمهوری، یا وزیر یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنها را اعلام کند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود. کمیسیون مربوطه نیز حداکثر در مدت ۱۰ روز موضوع را رسیدگی می‌کند و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد. به موجب تبصره این ماده چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع برای رسیدگی به قوه‌ قضائیه و دیگر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کند.

کد خبر 317979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =