افزایش پایداری انتقال اطلاعات با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارتباطی در وزارت نفت

سرپرست مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران در بازدید از تجهیزات زیرساختی ICT منطقه ۶ عملیات گفت: افزایش پایداری انتقال اطلاعات با بهره‌مندی از ظرفیت‌های ارتباطی در مجموعه وزارت نفت امکان‌پذیر است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، محمدرضا نیک‌روش‌فرد در نشست با مدیران منطقه ۶ عملیات انتقال گاز اظهار کرد: افزایش پایداری انتقال اطلاعات هدف راهبردی مدیریت مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران است که با توجه به تجهیزات زیرساختی موجود می‌توان پایداری انتقال اطلاعات را افزایش داد.

وی با اشاره به وجود ۵۱ هزار کیلومتر خطوط لوله نفت و گاز در سطح کشور، افزود: با ظرفیت‌های بالای مخابراتی در زیریمجموعه‌های وزارت نفت می‌توان در رسیدن به اهداف کوتاه‌مدت از ظریفیت‌های موجود شرکت‌های تابعه بهره برد.

سرپرست مخابرات و تلمتری شرکت انتقال گاز ایران به تشکیل کارگروه میان این شرکت و شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت اشاره کرد و گفت: با تشکیل این کارگروه، همکاری بیشتری بین مدیران و رؤسای ICT مناطق عملیاتی با همتاهای خود در مناطق خطوط لوله و مخابرات نفت، برای بهره‌برداری و افزایش پایدار انتقال اطلاعات در طول مسیر انتقال برقرار می‌شود.

نیک‌روش‌فرد در ادامه با بیان اینکه مخابرات صنعتی تفاوت بسیار زیادی با مخابرات عمومی دارد، تصریح کرد: در مخابرات عمومی برای ساعت‌ها و حتی چند روزی می‌توان ارتباط مخابراتی نداشت و حتی در بعضی موارد به‌دلیل نگاه اقتصادی به مخابرات عمومی، می‌توان از جایگزینی موبایل استفاده کرد که در مخابرات صنعتی موضوع کامل متفاوت و نگاه و هدف عملیاتی است.

وی ادامه داد: اگر خطوط لوله انرژی مانند شریان و رگ‌های بدن باشد، می‌توان ICT را به سلسه اعصاب این رگ‌ها تشابه کرد و اگر سیستم عصبی نتواند به‌طور صحیح کار کند فرمان و دستور مناسب از مغز نخواهیم داشت و در نتیجه انتقال فشار، دما و فلو گاز انتقالی را نمی‌توانیم به‌درستی گزارش دهیم و سرانجام دیسپچینگ با چالش روبه‌رو می‌شود.

علیرضا عربلو، مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز هم در این نشست گفت: انتقال داده مانند انتقال گاز اهمیت دارد و امیدواریم با تصمیم‌های تأثیرگذار مدیر مخابرات و تلمتری ستاد انتقال گاز و با شناسایی چالش‌ها و ارائه راه‌حل عملیاتی بتوانیم برای ارتقای زیرساخت‌های ICT منطقه گام‌هایی رو به جلو برداریم. 

براساس این گزارش، در ادامه نشستی با حضور مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان و مدیر خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس نیز برگزار شد.

کد خبر 317995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =