اسناد ارتقای بهره‌وری در بخش‌های اقتصادی از جمله نفت تصویب شد

هیئت وزیران اسناد ارتقای بهره‌وری در برخی از بخش‌های اقتصادی کشور از جمله نفت را تعیین و تصویب کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران امروز (چهارشنبه، نهم تیرماه) با هدف استمرار متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان پس از پایان برنامه ششم توسعه و به‌منظور برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع دغدغه و بهبود معیشت بازنشستگان و مستمری بگیران، لایحه دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان را به تصویب رساند.

هیئت وزیران همچنین در اجرای تکلیف مندرج در اجزای (۱) و (۲) بند (الف) تبصره (۲۰) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور مبنی بر ثبت یا روزآمدکردن اطلاعات و پرداخت‌ها به کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سامانه پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری (پاکنا)، آیین‌نامه اجرایی مربوط به این بند از قانون را تصویب کرد.

به موجب آیین‌نامه فوق، همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند اطلاعات فردی و استخدامی و احکام کارگزینی یا قرارداد منعقده و پرداخت‌های مستقیم، مستمر و غیرمستمر به همه کارکنان رسمی، پیمانی، قرارداد کارمعین (مشخص)، کارگری و کارکنان حوزه سلامت براساس قانون مربوط به خدمت پزشکان و پیراپزشکان و دیگر کارکنان را که بر اساس ضوابط و مقررات مربوط به موجب حکم یا قرارداد مقام صلاحیت­‌دار در یک دستگاه اجرایی به خدمت پذیرفته می‌شوند در سامانه کارمند ایران (سامانه‌های پاکنا و ثبت حقوق و مزایا) حسب مورد ثبت و همواره به‌روزرسانی کنند.

هیئت وزیران در اجرای تکلیف مقرر در ماده (۵) قانون برنامه ششم توسعه در خصوص استقرار چرخه بهره‌وری در دستگاه‌های اجرایی کشور و تدوین برنامه‌های عملیاتی ارتقای بهره‌وری و همسو با تحقق اهداف مندرج در این قانون، اسناد ارتقای بهره‌وری پیشنهادی وزارتخانه‌های متولی بخش‌های اقتصادی شامل بخش‌های کشاورزی، نفت، ارتباطات، صنعت، معدن، ساختمان، حمل‌ونقل، آب، برق و گاز و سایر خدمات را به تصویب رساند.

اسناد فوق با رویکرد مسئله‌محور تهیه شده و دربرگیرنده مهم‌ترین اولویت‌های ارتقای بهره‌وری هر بخش است و دستگاه‌های اجرایی متولی موظفند گزارش پیشرفت اقدام‌ها و برنامه‌های مندرج در این اسناد را هر ۶ ماه یک‌بار تهیه و به سازمان ملی بهره‌وری ایران ارائه کنند.

بر این اساس، سازمان اداری و استخدامی کشور و سازمان ملی بهره‌وری ایران نیز مکلف‌اند گزارش تجمیعی اقدام‌های انجام‌شده همسو با این اسناد را به‌صورت سالانه به هیئت وزیران ارسال کنند.

همچنین اسناد یادشده پس از ابلاغ و اجرای آزمایشی به‌مدت یک سال، با پیشنهاد وزارتخانه‌های مربوط و تأیید سازمان ملی بهره‌وری ایران قابل بازنگری خواهد بود.

کد خبر 318033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =