تولید ماهانه پتروشیمی شهیدتندگویان دوباره ۳ رقمی شد

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان با بیان اینکه خردادماه امسال، تولید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات از مرز ۱۰۶ هزار تن گذشت، تولید تجمعی سه ماه را حدود ۲۹۰ هزار تن اعلام ‏کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی شهیدتندگویان، امین ملک‌زاده با اشاره به ‏اجرای گام جدید پروژه رفع موانع و گلوگاه‌های تولید در این مجتمع در اردیبهشت‌ماه امسال، ‏گفت: با اجرای یک پروژه عظیم رفع گلوگاه‌ها و موانع تولید در اردیبهشت‌ماه زمینه تولید پایدار در این زنجیره ‏پلی‌اتیلن ترفتالات فراهم شده است. ‎

وی با اعلام اینکه خردادماه امسال تولید تجمعی ماهانه بار دیگر ‏سه رقمی شد و از مرز یکصد هزار تن گذشت، تصریح کرد: خردادماه امسال، تولید بالغ بر یکصد و ۶ هزار ‏تن محصول در پتروشیمی شهید تندگویان ثبت شده است.

سرپرست مجتمع شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با تأکید بر اینکه در مجموع تولید سه ماه نخست امسال پتروشیمی شهید تندگویان، حدود ۲۹۰ هزار تن ‏بوده است، اظهار کرد: این مهم با تداوم برنامه‌های مختلف رفع موانع و گلوگاه‌های فنی و عملیاتی و ‏متنوع‌سازی سبد تولید به‌دنبال بهبود رکوردهای تولید در سال جدید در مقایسه با مدت مشابه پارسال محقق شده است. ‎

پتروشیمی شهید تندگویان در سال «جهش تولید» پس از اجرای چند طرح رفع موانع و ‏گلوگاه‌های تولید شامل طراحی و ساخت مبدل‌های کارخانه‎CTA۲ ‎، احیای کاتالیست پالادیوم و... با حمایت از ‏شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانیموفق به ثبت رکوردهای جدید تولید شد، به‌طوری‌ که پارسال، سالی ‏درخشان در تاریخ تأسیس و بهره‌برداری پتروشیمی شهید تندگویان بود و با ثبت رکورد تاریخی و بی‌سابقه ‏تولید یک میلیون و ۱۰۴ هزار تن محصول، شرکت ملی صنایع پتروشیمی هم واحد کنترل تولید پتروشیمی ‏تندگویان را به‌عنوان واحد برتر سال ۱۳۹۹ انتخاب کرد‎.

با این زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات ایران قصد دارد در سال ۱۴۰۰ گام‌های مؤثری برای پایداری و جهش تولید بردارد‎.

افزون بر جهش تولید و ثبت رکوردهای جدید تولید محصول، متنوع‌سازی سبد محصولات هم یکی از ‏سیاست‌های کلان این شرکت پتروشیمی به‌منظور مشتری‌مداری، کسب حداکثری بازار و جلوگیری از ‏واردات محصولات مشابه خارجی بوده، به‌طوری‌ که از دو سال گذشته تاکنون با هدف متنوع‌سازی سبد ‏محصولات، کاهش ریسک و هزینه‌ها، افزایش سودآوری و پایداری عملیات تولید بیش از ۱۰ محصول و گرید ‏جدید شامل ۶ گرید‎ Low Melt ‎پلی‌اتیلن ترفتالات،‏High Viscose PET ‎ یا نخ پلی‌استر مهندسی، گرید ‏چادر مشکی، ‏AUV PET، ‏PET G ‎  و‎ PET ‎تخریب‌پذیر و... مراحل تولید تجاری و آزمایشگاهی را با ‏موفقیت پشت سر گذاشته‌اند. ‎

پتروشیمی شهیدتندگویان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات مهم و راهبردی پلی‌اتیلن ترفتالات‎ (PET) ‎و ‏اسید ترفتالیک خالص‎ (PTA) ‎در کشور است.

این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین و تنها تولیدکننده محصول ‏زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات در صنعت پتروشیمی کشور ظرفیت تولید سالانه بیش از یک میلیون و ۵۸۷ هزار ‏تن محصول متنوع از جمله گریدهای مختلف‎ PET ‎را دارد.

کد خبر 318119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =