۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳
  • کد خبر: 318169
واکنش وزارت علوم به ابهام‌های پارک صنعت نفت

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در واکنش به نطق یک نماینده مجلس درباره ابهامات تأسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا به نقل از خبرگزاری مهر، پیرو درج مطلبی در سایت خبرگزاری مهر با عنوان «دولت روحانی درحال تقسیم غنائم است» در تاریخ ۳۰ خردادماه امسال، روابط عمومی وزارت علوم با صدور پیامی گزارش معاونت پژوهش و فناوری این وزارتخانه از روند اداری تأسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت را ارائه کرد.

جزئیات این گزارش به شرح زیر است:

- در تاریخ ۹۸.۱۲.۱۲ تقاضای ایجاد پارک توسط معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران (دکتر کرباسیان) دریافت شد و طی این نامه ۲۰ هکتار از اراضی متعلق به شرکت ملی نفت، ۱۵۰۰ مترمربع ساختمان، سوله، دفاتر اداری و محوطه مسقف و ... برای تأسیس پارک واگذار شده است.

- در تاریخ ۹۹.۱.۳۰ مجدداً موضوع تأسیس پارک نوآوری و فناوری صنعت نفت از سوی وزیر نفت خطاب به وزیر علوم دریافت شد.

- در تاریخ ۹۹.۲.۳ پیرو درخواست وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دکتر سعید میرزائی را به‌عنوان مسئول راه‌اندازی پارک معرفی کردند.

- در تاریخ ۹۹.۲.۱۳ درخواست ایجاد پارک و برنامه کاری آن با حضور خانم دکتر منصوریان، مدیرکل سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار شرکت ملی نفت ایران، آقای دکتر تنکابنی مجری طرح، آقای دکتر طالقانی مدیرکل پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت و آقای دکتر میرزایی مسئول راه‌اندازی در نشست حضوری کارگروه تخصصی فناوری بررسی شد.

- در تاریخ ۹۹.۲.۲۱ نظرات اعضای کارگروه تخصصی فناوری به‌صورت مکتوب به معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ارسال شد تا براساس نظرات اعضای کارگروه، اقدام‌ها و اصلاحات لازم در برنامه کاری انجام شود.

- در تاریخ ۹۹.۲.۲۹ اصلاحیه کاربرگ و برنامه کاری پارک با امضای معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران طبق دیدگاه‌های اعضای کارگروه اصلاح و به دفتر ارسال شد.

- در تاریخ ۹۹.۴.۸ درخواست ایجاد پارک در کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح و مورد موافقت واقع شد.

- در تاریخ ۹۹.۴.۱۴ طی نامه‌ای خطاب به معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، ضمن اعلام نظر مثبت کمیسیون با تأسیس پارک، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای اعضای کمیسیون اعلام شد.

- در تاریخ ۹۹.۴.۲۲ درخواست ایجاد پارک در جلسه شماره ۹۲۹ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی مطرح و با ایجاد آن موافقت شد.

- در تاریخ ۹۹.۵.۲۵ موارد مورد تقاضای اعضای کمیسیون به دبیرخانه شورای گسترش اعلام شد تا در متن صورتجلسه شورای گسترش قید شوند.

- در تاریخ ۹۹.۶.۳۰ مجوز موافقت اصولی پارک با نام «پارک علم و فناوری صنعت نفت» با امضای معاون پژوهش و فناوری وزارت عتف خطاب به وزیر نفت ابلاغ شد.

- در تاریخ ۹۹.۸.۲۵ حکم سرپرست پارک توسط وزیر نفت صادر شد.

- در تاریخ ۹۹.۹.۲ طی نامه‌ای از سوی وزیر نفت به وزیر علوم، اعضای پیشنهادی هیئت امنای پارک جهت تأیید و انجام مراحل قانونی معرفی شدند.

- در تاریخ ۹۹.۹.۲۳ طی نامه‌ای از سوی وزیر نفت خطاب به وزیر علوم، اساسنامه پیشنهادی پارک جهت تصویب در شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی دریافت شد.

- اساسنامه پارک پس از بررسی توسط دفتر و نهایی شدن در جلسه شماره ۹۳۵ مورخ ۹۹.۱۰.۷ شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی تصویب شد.

- در تاریخ ۹۹.۱۱.۱۴ اساسنامه مصوب پارک توسط دفتر خطاب به سرپرست پارک (آقای مهندس ختلان) ابلاغ شد.

- در تاریخ ۱۴۰۰.۲.۱۳ طی نامه‌ای از دفتر درخواست شد نسبت به معرفی و تأیید پارک نفت به اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری به‌منظور ثبت پارک اقدام شود.

- در تاریخ ۱۴۰۰.۲.۱۵ نامه‌ای با امضای دکتر رحیمی به مدیرعامل اداره ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر تأیید مجوز پارک و معرفی آن جهت ثبت تأسیس شرکت ارسال شد.

- در تاریخ ۱۴۰۰.۳.۳ در هیئت امنای پارک نام پارک از «پارک علم و فناوری صنعت نفت» به نام «پارک نوآوری و فناوری» تغییر یافت و این تغییر طی نامه مورخ ۱۴۰۰.۴.۵ توسط سرپرست پارک خطاب به دکتر باقری اعلام شد و موضوع تغییر نام پارک در صورتجلسه کمیسیون پژوهش و فناوری شورای گسترش مورخ ۱۴۰۰.۳.۲۳ مطرح و در دستور کار شورای گسترش و برنامه‌ریزی قرار گرفت که صورتجلسه آن در حال نهایی شدن است.

- در تاریخ ۱۴۰۰.۳.۹حکم سرپرست پارک توسط وزیر نفت تمدید شد.

- تاریخ‌هایی که کاربرگ تأسیس پارک به همراه برنامه کاری در دفتر بررسی شده و به متقاضی برای اعمال اصلاحات بصورت ایمیل ارسال شده است، عبارت‌اند از: ۹۹.۲.۹ – ۹۹.۳.۱۸

- ۹۹.۳.۲۷ (تعداد دفعات بررسی مستندات)

- تاریخ‌ها و تعداد دفعات بررسی و رفت و برگشت اساسنامه پارک عبارت‌اند از: ۹۹.۸.۴ – ۹۹.۹.۱۷ – ۹۹.۱۰.۶ – ۹۹.۱۱.۱۳

کد خبر 318169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =