۱۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
  • کد خبر: 318173
انتقال مشعل چاه ۴۳ خانگیران به موقعیت جدید

مشعل ۴۲ متری چاه- ۴۳ منطقه عملیاتی خانگیران سرخس به‌منظور نصب در موقعیت چاه- ۷۷ این منطقه با بهره‌گیری از توان پیمانکاران داخلی جمع‌آوری شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، سیدعلی مصطفوی، رئیس مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق درباره انجام عملیات برچیدن تأسیسات مشعل چاه -۴۳ خانگیران گفت: گاز تولیدی چاه - ۷۷ خانگیران از نوع گاز ترش است، از این رو نیاز بود در مرحله دوم راه‌اندازی این چاه، مشعل و تأسیسات جانبی آن نیز نصب شود.

وی افزود: با توجه به نبود امکان ادامه بهره‌برداری از چاه- ۴۳ خانگیران در لایه گاز ترش و تکمیل این چاه در لایه شیرین مخزن، در عمل مشعل و تأسیسات آن بلااستفاده بود که این موضوع امکان انتقال تأسیسات یادشده را به محل چاه گاز ترش شماره- ۷۷ آسان کرد.

رئیس مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق با تأکید بر ضرورت استفاده از مشعل در چاه‌های گاز ترش تصریح کرد: مشعل و تأسیسات جانبی آن در تولید ایمن از چاه و کاهش و جلوگیری از آلودگی‌های زیست‌محیطی بسیار حائز اهمیت است و نقشی بسزا ایفا می‌کند.

چاه- ۷۷ از چاه‌های گاز ترش منطقه خانگیران است که در سال ۹۸ و در طرحی ضربتی به‌منظور تحقق تعهدهای تولید گاز در فصل زمستان در طول مدت کمتر از سه ماه از سوی اداره مهندسی و ساختمان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق راه‌اندازی شد و اواخر پاییز همان سال عملیاتی شد، با نصب تأسیسات مشعل در محل این چاه، عملاً فاز دوم پروژه نصب تأسیسات چاه یادشده پایان می‌یابد.

کد خبر 318173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =