قدردانی نماینده مجلس از حفاری‌های اکتشافی نفت در گلستان

نماینده مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی از رویکرد وزارت نفت و انجام فعالیت‌های اکتشافی در استان گلستان قدردانی کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت خزر، عبدالجلال ایری در دیدار با مدیرعامل شرکت نفت خزر و مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران افزود: سرمایه‌گذاری‌هایی که وزارت نفت در استان گلستان انجام می‌دهد برای مردم استان امیدبخش است و از گذشته‌های دور صحبت‌هایی درباره وجود ذخایر نفت و گاز در استان گلستان مطرح بوده که بی‌شک حفاری‌های اکتشافی وزارت نفت نتایج خوبی در این حوزه خواهد داشت.

وی عنوان کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های توسعه صنعت نفت در استان وجود دارد و ما نیز تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولان استان و فراهم کردن مقدمات لازم، زمینه شتاب در توسعه اکتشاف‌های نفت و گاز را فراهم کنیم.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حفاری و اکتشاف نفت و گاز در گمیشان استان گلستان افزود: مجموعه‌ای توانمند از مهندسان و متخصصان فنی کشور در این پروژه راهبردی فعال هستند که اگر در این منطقه به منابع هیدروکربوری دست یابیم جهش بسیار خوبی در تأمین گاز استان‌های شمالی و اشتغال به‌وجود خواهد آمد.   

علی اصولی، مدیرعامل شرکت نفت خزر نیز در این دیدار با تأکید بر اهمیت اکتشاف منابع نفت و گاز در شمال و شمال شرق کشور اظهار کرد: به نتیجه رسیدن برنامه‌های اکتشافی در حوزه شمال کشور، صرفه‌جویی قابل توجهی در کاهش هزینه‌های انتقال انرژی از جنوب به شمال کشور به همراه خواهد داشت.

 وی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های شرکت ملی نفت ایران توجه به میدان‌های مشترک است، تصریح کرد: اولویت صنعت نفت مرزهای شمال شرق ایران، ترکمنستان و استان گلستان است و با توجه به آغاز حفاری و اکتشاف نفت و گاز در گمیشان امیدواریم فعالیت در این حوزه با نتیجه مطلوب همراه باشد.

مدیرعامل شرکت نفت خزر ضمن تشریح تاریخچه فعالیت‌های اکتشافی در استان گلستان به اقدام‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در این حوزه پرداخت و گفت: حفاری اکتشافی چاه صوفیکم، حفاری دشت گرگان، لرزه‌نگاری در خشکی و شرق دریای خزر و چاه هیرکانی که امسال عملیات آن آغاز شده است را می‌توان از مهم‌ترین برنامه‌ها و اقدام‌های شرکت ملی نفت ایران در استان گلستان برشمرد.

اصولی اظهار کرد: از سال ۱۳۸۹ مطالعات دوباره درباره شناسایی ظرفیت‌های هیدروکربوری در استان گلستان آغاز و سال ۱۳۹۰ نیز پروژه لرزه‌نگاری دوبعدی با هدف شناسایی ذخایر احتمالی موجود در مرز ایران و ترکمنستان اجرا شد و نتیجه این لرزه‌نگاری و مطالعات پیشین ما را به ساختاری در نقاط مرزی و دیگر نقاط استان گلستان رسانده است که امیدواریم با اولویت قرار گرفتن این پروژه‌ها و انجام حفاری و اکتشاف در استان گلستان بتوانیم بخشی از نیازهای هیدروکربوری شمال کشور را تأمین کنیم و شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال در این استان باشیم.

کد خبر 318189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =