آیین‌نامه اجرایی کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در صنعت نفت تصویب شد

هیئت وزیران در اجرای حکم مندرج در بند (د) تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور موضوع اجازه به شرکت‌های تابعه وزارت نفت برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در حوزه‌های مختلف صنعت نفت، آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب کرد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر هیئت دولت، در نشست امروز (چهارشنبه، ۱۶ تیرماه) هیئت وزیران که به ریاست دکتر حسن روحانی، رئیس‌جمهوری برگزار شد، با توجه به کمبود برق و ضرورت تأمین برق مورد نیاز بخش‌های ضروری کشور از جمله بخش خانگی، هیئت وزیران مصوب کرد اداره‌ها و سازمان‌های دولتی در تهران و سراسر کشور تا پایان مردادماه، در روزهای پنجشنبه تعطیل شوند.

در این نشست همچنین اختیارهای قانونی دولت در زمینه مدیریت برق تا پایان دولت دوازدهم براساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به کمیسیونی مرکب از وزیران نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت و نفت تفویض شد.

در ادامه این نشست آیین‌نامه اجرایی کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر در صنعت نفت تصویب شد. به موجب آیین‌نامه فوق، به شرکت‌های اصلی تابع وزارت نفت اجازه داده می‌شود به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر، تولید داخلی، طرح‌های توسعه‌ای اشتغال‌آفرین، تقویت اشتغال در حوزه‌های مختلف صنعت نفت و توسعه فناوری و نوآوری، با تأیید وزیر نفت تا ۸ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود، به ترتیب مقرر در این آیین‌نامه اختصاص دهند.

کد خبر 318301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =