مدیرعامل پایانه‌های نفتی فرمانده پدافند غیرعامل خارک شد

عباس اسدروز، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران و مدیر ارشد شرایط اضطراری منطقه عملیاتی خارک در حکمی از سوی غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، به‌عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل جزیره خارک منصوب شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در آیین معارفه مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان فرمانده ارشد پدافند غیرعامل جزیره خارک گفت: این جزیره در زمان جنگ تحمیلی بیش از ۲ هزار بار مورد هجمه دشمن قرار گرفت، اما لحظه‌ای صادرات نفت کشور قطع نشد و این موضوع نشان از اهمیت و راهبردی بودن این جزیره دارد.

وی افزود: جزیره خارک با توجه به اهمیت فوق‌العاده‌ای که در حوزه صادرات نفت خام برای کشور دارد و لزوم ایجاد هماهنگی و پیوستگی بین بخش‌های شهری و صنعتی، به لحاظ تخصصی و مدیریتی نقش فرماندهی ارشد در زمان بروز حادثه بسیار مهم است.  

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: مهم‌ترین هدف اجرای پدافند غیرعامل به‌کارگیری عوامل بازدارنده‌ای است که مانع آسیب رساندن به تأسیسات حیاتی شود و باید برنامه‌ریزی‌ها به‌گونه‌ای باشد که دشمن نتواند آسیبی به آنها وارد کند.

 ساسانی اظهار کرد: در بحث پدافند غیرعامل، قشرهای مختلف مردم، مسئولان و نیز نیروهای نظامی و انتظامی باید در هر شرایطی آمادگی‌های لازم را برای مقابله با تهدیدها و خطرهای احتمالی دشمنان در حوزه‌های مختلف داشته باشند.

 وی تأکید کرد: اهمیت و ضرورت نهادینه‌سازی اصول و ملاحظات پدافند غیرعامل در جزیره خارک به‌منظور کاهش آسیب‌پذیری، تسهیل مدیریت شرایط اضطراری و تداوم کارگروه‌های ضروری در برابر تهدیدها و توجه به اهمیت و حساسیت این منطقه به لحاظ سیاسی، امنیتی، دفاعی و اقتصادی موضوعی مهم است که باید در طرح پدافند غیرعامل جزیره لحاظ شوند و بر اساس مفاد طرح و شرح وظایف محوله عمل شود.

اسدروز نیز در حاشیه آیین معارفه خود اظهار کرد: جزیره خارک نماد خودباوری، مقاومت و پایداری در دوران گذشته و در دفاع مقدس بوده است و با توجه به وجود تأسیسات حیاتی در این جزیره به لحاظ اهمیت، راهبردی بوده و با توجه به صادرات ٩٣ درصد  نفت خام  کشور از این جزیره، موضوع پدافند غیرعامل آن بسیار مهم است.

وی تصریح کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدام‌های غیرمسلحانه‌ای است که در واقع بازدارندگی ایجاد می‌کند و هر تهدیدی هم بروز کرد آسیب‌پذیری را به حداقل خواهد رساند و تداوم فعالیت‌ها را در بردارد و مدیریت بحران را تسهیل می‌کند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران اظهار کرد: این شرکت به‌عنوان یک شرکت فنی و تخصصی که در حوزه دریافت، ذخیره‌سازی، اندازه‌گیری و صادرات نفت کشور فعالیت می‌کند و هرکدام از این فرآیندها نیازمند دانش فنی و تخصص‌های پیچیده است که خوشبختانه با داشتن نیروهای کارآمد و با تجربه در این حوزه به‌عنوان یکی از بنگاه‌های اقتصادی پشرو و پیشگام مطرح است.

اسدروز ادامه داد: شرکت پایانه‌های نفتی ایران به‌عنوان سازمانی چابک در بحث پدافند غیرعامل پارسال برای نخستین بار با اقدام‌هایی عملیاتی توانست تولید بنزین در کشور را نجات دهد و امسال هم با مدیریت و تحلیل ریسک اقدام‌هایی انجام داد که سبب پایداری تأمین گاز کشور  شد.

وی اظهار کرد: در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نیز این شرکت با ارائه خدمات مناسب، با محیط پیرامونی و دستگاه‌ها و ارگان‌های محلی و مردم، ارتباط و همکاری بسیار خوبی دارد که بی‌شک برنامه‌های سازمان پدافند غیرعامل بر این همگرایی و همراهی می‌افزاید.

کد خبر 318306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =