بومی‌سازی قطعات کلیدی در پالایشگاه سرخون و قشم شتاب می‌گیرد

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم از شتاب‌بخشی به بومی‌سازی قطعات کلیدی در این مجموعه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدحسین نوروزی، در حاشیه نشست مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت گفت: شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در سال‌های پیش در زمینه ساخت داخل قطعات توربین‌ها، کمپرسورها و پمپ‌ها، اقدام‌های ویژه و مؤثری داشته و ساخت بیش از ۱۴۰ قلم حدود ۲۸۵۰ قطعه توربین «راستون» را انجام داده که مقدار قابل توجهه‌ای نیز صرفه‌جویی مالی به همراه داشته است.

وی ادامه داد: بومی‌سازی قطعات کلیدی تنها شامل توربین کمپرسورها و توربوژنراتورها نبوده و بیش از ۴۰۰ قلم از اقلام حساس مربوط به الکتروپمپ‌ها، الکتروفن‌ها، کمپرسورهای هوا، بلوئر و... را که ساخت بعضی از آنها، از سال‌های پیش آغاز شده بود، در سال ۱۴۰۰ نیز با شتاب و افزایش کمّی و کیفی در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز سرخون و قشم همچنین به اقدام‌های انجام‌شده برای استمرار تولید اشاره کرد و افزود: شرکت پالایش گاز سرخون و قشم در سال‌های پیش فعالیت‌هایی از قبیل حذف واحد شیرین‌سازی گاز و استفاده از ماده جاذب H2S، تزریق آب همراه گاز به سازند چاه، کاهش فشار عملیاتی پالایشگاه با تخلیه طبیعی، پیگیری سناریوی استفاده از گاز کم فشار تولیدی پالایشگاه و تزریق آن به خط و نیز مدیریت کربن انرژی را انجام داده است.

نوروزی تصریح کرد: تعمیرات اساسی سال ۱۳۹۹ مطابق برنامه سالانه بدون هیچ حادثه‌ای انجام و این شرکت تا پایان سال ۹۹ موفق به ثبت بیش از ۳۰ میلیون و ۸۵۵ هزار ساعت کار بدون حادثه شد.

وی با اشاره به ارتباط بیرونی و همکاری با دیگر سازمان‌ها توضیح داد: امضای قرارداد و همکاری با شرکت توزیع برق برای کاهش خاموشی و عملیاتی کردن ژنراتورها در ساعت اوج مصرف، ارتباط و همکاری مؤثری با سازمان محیط زیست، همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی، همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها همسو با حمایت از تولید داخل، ایمن‌سازی جاده دسترسی به پالایشگاه، تأمین روشنایی مسیر در نقاط حادثه‌خیز و پیگیری تحویل آن به اداره راهداری و پایانه‌های هرمزگان، از جمله کارهای تعاملی است که در سال ۹۹ انجام شده است.

کد خبر 318381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =