پژوهشگاه نفت ۲ قرارداد با دانش‌بنیان‌ها امضا کرد

پژوهشگاه صنعت نفت با هدف تجاری‌سازی دانش‌های فنی، ۲ قرارداد همکاری با دو شرکت دانش‌بنیان امضا کرد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، این قراردادهای همکاری میان پژوهشگاه صنعت نفت و دو شرکت آزماسنجش پیشرو و تاف فناورپارس امضا شده است که قرارداد با شرکت آزماسنجش پیشرو مربوط به تجاری‌سازی و واگذاری دانش فنی نانوسیالات پایه روغن و پایه آب است و قرارداد دیگر به توسعه مشترک دستگاه IMS در آنالیز ترکیبات گوگردی و جیوه و دیگر جریانات گازی و مایع اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش، طیف‌سنج یونی (IMS) در تشخیص و آنالیز گونه‌های شیمیایی گازی، مایع و جامد کاربرد دارد و از سوی دیگر حساسیت تکنیک در حد نانوگرم و PPb و سرعت آنالیز در حد چند ثانیه است. IMS یک روش آنالیز دستگاهی است که تا حدی می‌توان آن را مشابه دستگاه گاز کروماتوگرافی (GC) دانست که در روش IMS تزریق نمونه به دستگاه بسیار ساده و اغلب مستقیم و بدون آماده‌سازی انجام می‌شود.

از سوی دیگر در قراردادی که پژوهشگاه صنعت نفت با شرکت آزماسنجش پیشرو امضا کرد قرار است تولید، فروش و بازاریابی دانش فنی نانوسیالات انتقال حرارت پایه آب و پایه روغن بر اساس دانش فنی پژوهشگاه صنعت نفت و همچنین امکانات فنی، بازرگانی و سرمایه گذاری شرکت آزماسنجش پیشرو به‌عنوان توسعه‌دهنده دانش فنی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 318388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =