۲۱ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
  • کد خبر: 318474
مدیریت مصرف انرژی در زاگرس جنوبی

مصرف انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی طی سه سال اخیر با مدیریت مصرف و انجام اقدام‌های اصلاحی کاهش یافته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حسن ظفرآبادی، سرپرست اداره برنامه‌ریزی و کمیته مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: مقایسه آماری نشان می‌دهد شدت مصرف انرژی (مقدار مصرف انرژی به ازای تولید یک واحد) در سطح کل سازمان در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال مبنا (۱۳۹۶)، هفت درصد کاهش یافته است.

وی افزود: این دستاورد با انجام پروژه‌هایی مانند اصلاح سیستم روشنایی، نصب پنجره‌های دوجداره و استقرار سیستم پایش و کنترل حامل‌های انرژی در ساختمان اداری ستاد، نصب درایو روی الکتروموتورهای بارز مناطق عملیاتی، احداث سامانه‌های فتوولتائیک، اصلاح سیستم مشعل، نصب آبگرمکن‌های خورشیدی، استفاده بهینه از آب بازیافتی، سرویس دوره‌ای همه سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، استقرار سامانه پایش و کنترل هوشمند ساختمان (BEMS) در ساختمان ستاد زند، راه‌اندازی سامانه رصد انرژی و... محقق شده است.

سرپرست اداره برنامه‌ریزی و کمیته مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از استقرار سیستم استاندارد مدیریت انرژی ISO ۵۰۰۰۱ در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در این شرکت خبر داد و گفت: با اجرای الزام‌های این سیستم استاندارد و پس از ممیزی‌های انجام‌شده شرکت زاگرس جنوبی موفق به دریافت گواهینامه یادشده شد.

ظفرآبادی کاهش ۹۱ درصدی ارسال گاز به مشعل از رقم سالانه ۴.۳۵ میلیون مترمکعب به ۳ میلیون مترمکعب در مرکز تفکیک خیرگو، کاهش حدود ۴۵ درصدی مصرف گاز، ۲۲ درصدی برق و ۵۵ درصدی آب در ستاد شیراز را از نتایج اجرای سیستم استاندارد مدیریت انرژی برشمرد.

وی در مقایسه مصرف انرژی در سال ۹۸ با سال ۹۹ نیز افزود: در مجموع مقدار مصرف انرژی این شرکت در ستاد و مناطق عملیاتی در سال ۹۸ بیش از ۷۱ میلیون و ۶۵۸ هزار کیلووات ساعت بوده که در سال ۹۹ به بیش از ۶۷ میلیون و ۳۸ کیلووات ساعات کاهش یافته است.

سرپرست اداره برنامه‌ریزی و کمیته مدیریت انرژی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یادآور شد: این شرکت به پاس استقرار استانداردهای سیستم مدیریت انرژی در سال ۹۷ موفق به دریافت جایزه سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو UNIDO) شد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که با مرکزیت شیراز، پنج منطقه عملیاتی پارسیان، آغار و دالان، نار و کنگان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت‌آباد را در سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان را راهبری می‌کند.

کد خبر 318474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =