۲۳ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
  • کد خبر: 318610
گروه واکنش سریع در زاگرس جنوبی تشکیل می‎شود

آتش‌نشانان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌منظور آمادگی لازم در زمان وقوع حوادث احتمالی، گروه حرفه‌ای واکنش در شرایط اضطراری تشکیل می‌دهند.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، علیرضا امینی، رئیس اداره ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت: در همین زمینه نخستین دوره آموزش تئوری و عملی ۴۵ نفر از کارکنان داوطلب برای عضویت در این گروه در منطقه عملیاتی سروستان و سعادت‌آباد با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا برگزار شد.

وی افزود: این دوره با سرفصل‌هایی مانند امداد و نجات جاده‌ای، سیل، کوهستان و زلزله، کمک‌های اولیه مقدماتی و پیشرفته و الزام‌های پیش بیمارستانی با همکاری استادان سازمان هلال احمر با حضور سه گروه ۱۵ نفره از آتش‌نشانان مناطق عملیاتی این شرکت برگزار شد.

رئیس اداره ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی با اشاره به اینکه افراد انتخاب شده بر اساس آمادگی جسمانی و پس از موفقیت در آزمون ورزشی، انتخاب شده‌اند، گفت: داشتن آمادگی جسمانی لازم برای حضور در این گروه ضروری است و بر همین اساس اعضای این گروه در یک برنامه مدون از سوی ارزیابان داخلی شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی و مطابق با آخرین دستورعمل‌ها و استانداردهای بین‌المللی، دستورعمل سازمان آتش‌نشانی شهری و دستورعمل سازمان هلال احمر انتخاب شده‌اند.

امینی ادامه داد: به‌منظور اطمینان از سطح آمادگی جسمانی داوطلبان ابتدا از آنها آزمون شامل کوپر، پلانک، معلق ماندن، پرش طول، دو مارپیچ، انعطاف نیم‌تنه به جلو، دو ۴۵ متر، فشار موازی، پرش جفت دوطرف گرفته شده و رتبه‌بندی میان افراد و مناطق عملیاتی نیز با تجزیه و تحلیل نرم‌افزاری انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه عضویت در این گروه بر اساس آمادگی جسمانی نفرات است، گفت: داوطلبان در ۱۰ مرحله تحت آموزش و آزمون قرار می‌گیرند و در پایان دو گروه ۱۵ نفره انتخاب می‌شوند و افرادی که بیشترین امتیازها را به دست آوردند عضو گروه اصلی می‌شوند و ۱۵ نفر دوم نیز گروه پشتیبان را تشکیل می‌دهند.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی از شرکت‌های تابع شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که پنج منطقه عملیاتی را در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان راهبری و به‌عنوان یکی از موفق‌ترین شرکت‌های حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) وزارت نفت در این زمینه فعالیت‌های پیشگیرانه گسترده‌ای را دنبال می‌کند.

کد خبر 318610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =